Solstop skal bruge en temperaturføler, så fyret stopper ved en indstillet udetemperatur
Ups, endnu en af mine mange meningsforstyrrende trykfejl, beklager. Der skulle have stået 'Sommerstop' i stedet for 'Solstop'
Solstop har jeg ikke..
Solfanger og solceller har jeg heller ikke...selvom kombinationen af styringerne kunne være spændende
Du lader fyret starte på 4 forskellige tider i x antal timer/minutter og ellers er den slukket om sommeren?
Det letteste er nok bare at sætte det hele op, også lade styringen selv finde ud af det
F.eks. bestemmer Sommerstop mere end urstyringen. M.a.o. hvis en af de 4 perioder i urstyringen siger fyret burde være i 'Drift'; men udetemperaturen er så høj, at Sommerstop vil sætte fyret i 'Stop', ja så er det Sommerstop der vinder, og fyret går i 'Stop'.
Om sommeren sørger Vejrkompenseringen for at perioderne bliver så korte, at de kommer ned under minimum, som vist i standardopsætningen er sat til 30 minutter.
Nogle sætter deres urstyring til at holde fyret stoppet en del af natten også om vinteren. Derved kan de bl.a. udnytte, at fyret kører ved en højere ydelse, hvilket giver en lidt bedre virkningsgrad. Desuden bliver varmetabet fra huset ved de lave nattetemperaturer vel mindre, når rumtemperaturen er mindre.
Men denne urstyring, jeg forstår ikke rigtig når du siger "når solen alligevel varmer".
Jeg mente bare, at hvis man alligevel er på arbejde, var det oplagt at få urstyringen til at stoppe fyret...det var det hele