Hej Niest,
Blæser% i drift menuen er konstant tilpasset den aktuelle drift%, så normalt vil ønsket% og aktuel% være ens.
Hvis du har ilt-styring, vil du her kunne se den korrektion som iltstyringen aktuelt laver på dine blæserindstillinger, men også uden iltstyring vil du kunne opleve forskelle.
Det er nemlig sådan at v6.63 laver "forsinket justering" af aktuel blæser%
når der ikke er iltstyring.
Det skal forstås sådan at reguleringen af blæser% ar forsinket lidt, både når drift% øges og mindskes, for at holde forbrændingen konstant.
Når drift% øges bliver pilledoseringen "straks" øget, men det tager lidt tid før den øgede mængde piller faktisk når frem til herden, og derfor øges blæser% kun langsomt.
Når drift% mindskes bliver pilledoseringen "straks" mindsket, men det tager lidt tid før de piller der allerede er på herden er afbrændt, og derfor mindskes blæser% kun langsomt.
Selve justering af blæser% foregår i "16. Blæser >> BLÆSER LAV / BLÆSER MIDT / BLÆSER HØJ".
Hilsen
Michael
Jeg har lige fået en 6.63 Chip.
Blæser indstillingerne volder mig imidlertid lidt problemer idet jeg tilsyneladende ikke kan lave en real time justering af luft til brænderen.
I drifts menuen er blæser % opgivet som ønsket og aktuel værdi. Blæseren reagere ikke på justeringerne inde i selve menuen, der sker altså umiddelbart ingen ændring af aktuel værdien. Når jeg har sat nye værdier ind og forlader menuen falder tingene på plads ift til de værdier jeg har sat, men det er ikke muligt at se et øjebliksbillede af forbrændingen ved ændring af blæser parameter direkte.
Jeg låser selvfølgelig effekten til 10%, 100% samt 50% som beskrevet af MHES inden justering.
Er der noget jeg gør forkert eller ikke har fattet ?