Hej
De Arcon fangerer er en rigtig god kvalitet. og de burde kunne dække dit forbrug af varmt vand.
Glasene er let profilerede så fremstår refleks fri. Arcon har lavet to forskellige fangere en med et lag glas, og en med et lag glas og en "film" 1-2 cm bag glasset.
Jeg ville ikke skifte dem ud hvis jeg var dig. Hvis du vil gøre noget vil jeg anbefale at tage kontakt til Arcon og høre dem hvordan de vil anbefale dig at servicere dem. der kan du også evt få nye kant lister mm. hvis det er nødvendigt.
jeg har selv 80 rør (fik dem kanon billigt ved Varmt vand Fra Solen, da de begyndte at forhandle dem) og helt korrekt så er en produktion på 35kwh ikke meget, men når det er i januar måned og temp er langt under 0, syntes jeg det er flot.
Tror jeg laver omkring 6000kwh om året.
Fyret begynder at lukke mere og mere ned i løbet af marts og kører næsten ikke i april, slukket hele sommren, og så det samme igen til efteråret.
Besparelsen ligger i to ting, den varme solfangerene laver direkte, og den varme der spares ved at fyret ikke skal starte op for at lave varmt vand om sommren, Husk på at når fyret kun starter for at lave badevand, så varmer du også kedel og vandet i den op, den varme får du ikke noget for.
Nu har vi en stor husholdning med et stort forbrug, det gør det jo nemmere for solfangeren at yde noget når der er forbrug.
Hvis din solfanger ikke kan lave mere end 30 gr. vand så start med at fejl søge på den:
Er der vand på systemet, og er det luftet ud?
Hvordan er din styring indstillet? vil den lave varmt vand eller rumvarme ( høj eller lav tempreatur )
Prøv om du kan finde ud af hvor meget flow der kører gennem systemet når der er solskin?
Hvilken type - model styring har du?