Hej Le-Thor,
Du må
aldrig lave forbindelse mellem L5 og L6 !!!!!
Det er 2 forskellige triac-udgange og de er beregnet til at styre hver sin ting.
Jeg kan ikke lige lure af alle disse indlæg hvordan du har forbundet dine pumper, men du kan have begge pumper tilsluttet styreboksen, hvis du ikke har andet monteret (f.eks. kompressorrens).
Du kan montere VVB-pumpen til L5 og N samt den almindelige cirkulationspumpe til L6 og N (eller omvendt)
Så indstiller du VVB-temperatur og VVB-diff i styringen og sætter L5 til VVB og indstiller start/stop temperatur for pumpen (den almindelige cirkulationspumpe) og sætter L5 til PUMPE.
Nu vil din almindelige cirkulationspumpe starte når fyret er startet og når til "Start pumpe" temperaturen, den vil køre hele tiden indtil fyret slukkes og temperaturen kommer under "Stop pumpe".
Din VVB-pumpe vil starte når VVB-temperaturen kommer under VVB-setpunkt minus VVB-difference og køre indtil VVB'en kommer op på sit setpunkt.
Samtidig vil setpunktet for kedeltemperatur blive midlertidigt sat til VVB-setpunkt + 10
oC mens der køres VVB-drift.
Hilsen
Michael
Mange tak
Jeg kom lige til at tænke på en ting, min VVB pumpe fik før i tiden strøm fra oliefyret og nu får den så strøm fra pillefyret.
Men hvis jeg tager max temp og slutter til pumpen så vil den ikke virke da den ikke også sender 230V, så der skal jeg have strøm et sted fra, men hvordan vil kontrolboxen reagere når den siger at strømmen er slukket men pumpen så evt køre fordi den har nået max temp?
Jeg vil jo helst ikke brænde styreboxen af?
Ved ikke om vedhæftet billede giver mening...
Damn temp følerne i VVB er kun med "en" ledning, dem kan jeg vel ikke bruge?