Forfatter Emne: Kompressorrens  (Læst 11852 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: Kompressorrens
« Svar #15 Dato: Dec 20, 2010, 17:59 »
Sikkert en chip-opdatering der skal til.

Det vil næsten være tragisk !!! - men jo ikke udelukket.
Har netop modtaget en helt opdateret 6.50.20 version, da der var en anden fejl.
(chippen lavede udfald på drift 3-4 gange i døgnet. hvilket resulterede i optændinger).

Måske er jeg heldig at Jens kigger forbi i denne tråd, ellers må jeg lige poste den under 'interface'.


EDIT: Det var ikke en fejl på chippen eller styringen.  læs indlæg længere nede....
« Senest Redigeret: Dec 20, 2010, 21:24 af Kendub »

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Kompressorrens
« Svar #16 Dato: Dec 20, 2010, 18:23 »
Tjah, ellers er der vel noget i vejen med din styring, som ikke er software relateret... for som du selv siger, så virker ventilen.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Kompressorrens
« Svar #17 Dato: Dec 20, 2010, 18:55 »
Hej Kenneth,

Du kan prøve med en anden udgang på styringen (evt. bytte med det udstyr der er monteret der) og se om det er udgangen der fejler.

Du har også i en v6.50 muligheden for manuelt at tvangskøre udgangen  ;)

Hilsen
Michael

Så har jeg lidt erfaring med kompressorrensen. Den fyrede af i går aftes da jeg lå og sov... formoder jeg... for der var i hvert fald ikke nogen askekage i hærden da jeg stod op i morges, og det var der inden jeg gik i seng... og så da jeg kom hjem i dag satte jeg kg antal ned indtil den aktiverede, og da den havde blæst for fulde gardiner, og fyret kompressorrensen af, kiggede jeg til hærden, og den var fuldstændig nøgen... helt ren... :D Awsome!

Jeg vil umiddelbart sige at jeg godt kan nøjes med en rens i døgnet, men den får lov at gøre det to gange i døgnet... en ca. i midten, og så når den lukker. Bruger under 25 kg i døgnet, så sætter den til 13 kg, så passer det ca.

Ved ikke om det giver noget på forbrændingen at holde den ordentlig ren på den måde, eller om det er ok med engang i døgnet. Det må jeg lige tjekke.

Fedt at høre det fungere!
Jeg har også fået hul igennem, og den aktiveres både ved driftstop, samt det interval der er valgt ud fra kg.

MEN! ...selv om jeg har sat kompressorrens til 3 sekunder, så giver den kun et kort trøsteløst pust.. Det varer kun en brøkdel af et sekund.
Jeg har testet magnetventilen, ved at sætte den i alm. 230v, og der fungere den fint og forbliver åben, så længe den får strøm.    Nogen gode forklaringer/løsninger?  :-\

(mener bestemt jeg en gang er stødt på et indlæg med lignende situation)







Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: Kompressorrens
« Svar #18 Dato: Dec 20, 2010, 21:35 »
Hej Kenneth,

Du kan prøve med en anden udgang på styringen (evt. bytte med det udstyr der er monteret der) og se om det er udgangen der fejler.

Du har også i en v6.50 muligheden for manuelt at tvangskøre udgangen  ;)

Hilsen
Michael


Hej Michael.

Fed feature på 6.50, at man manuelt kan aktivere de 6 udgange. Den havde jeg ikke luret.  :P
Det virker fint når jeg aktivere udgangen (L5)
Jeg benytter stort set aldrig styringen, da (næsten) alt kan justeres fra Stokerkontrol. Men altså ikke tiden for kompressorrens:

Da jeg satte forskellige værdier for komp.rens  i stokerkontrol,  blev den ikke ført over i styringen, hvor den stod til 0.25 sekund. Deraf det korte (men dog effektive) pust.
 Nu har jeg ændret værdien i styringen til 2 sek. og det virker alt smmen fint nu.
 
Måske en bug. ellers har Jens måske svaret.
« Senest Redigeret: Dec 20, 2010, 21:37 af Kendub »