Der er 3 fejl, - og 2 "klyt ting".
1 - Føleren til bypasset føler som tidligere skrevet på returen fra huset, - og ikke på returen til kedlen.
2 - Installationen er ikke isoleret.
3 - Jeg er 99,9 procent sikker på at den sikkerhedsventil der sidder under styringen enten er en 6 bar eller 10 bars sikkerhedsventil, - mig bekendt laves der ikke 1,5 eller 2,5 bars sikkerhedsventiler i den viste udgave...
1a - Klyt, -der er blandet galv og sort fittings sammen, - det er dog ikke ulovligt, - og ikke noget problem holdbarhedsmæssigt da vand i lukkede centralvarmeanlæg ikke er iltet (Ingen tæring) - men det er stadig ikke velanset fagmæssigt.
2a - At vende ekspansionen på den måde den er (Opad), er heller ikke ulovligt, - men igen ikke særlig hensigtsmæssigt da varmen vil påvirke/slide membranen hurtigere, - da varmen stiger opad = Langt kortere levetid.
1b - Man kunne godt have monteret en selvudlufter der hvor rørerne går ind i væggen, - det havde absolut været hensigtsmæssigt
/kram
Ikke for a træde i det, men ifølge At-vejledning tekniske hjælpemidler skal beholderens vandrum kunne udluftes.
Så den skal vendes.
Jeg har ikke læst den omtalte vejledning, - men det ændrer ikke på det faktum at en trykekspansion må placeres og drejes som det passer montøren.
Den kan stadig luftes ud (Tage tryk af membranen) - Husk der er en fodbold i ekspansionen med vand i, - omkring den er der luft - så luft/tryk kan du nemt tage af selvom den vender på hovedet
- Det har INTET med placeringen at gøre overhovedet
Du må forøvrigt MEGET gerne uddybe hvordan beholderens "vandside" skulle kunne udluftes ? - Det er IKKE muligt uanset hvordan du vender beholderen - "vandsiden" i en ekspansion er 100 procent lukket, - det er omkring "fodbolden" der er luft, - og ikke inde i fodbolden
Du bytter ikke om på Lukket/åben ekspansion vel ? - Der er en verden til forskel
Jeg kan afslutningvis fortælle at hvis du køber en fjernvarmeunit/Olieunit/Gasunit - så er det absolut ikke unormalt at ekspansionen vender som i dette tilfælde, - nogengange ligger de endda vandret...