Hej igen Martin jeg har set at din retur er 27 grader det er flot har også set at din ydelse 18% og 3,3kw det er jo flot når du skal varme dit vand op igen fra de 27 til 60 grader og ikke har højere ydelse
jeg skal jo kun varme mit vand 10 grader inden det skal ind i huset igen og har en meget højere effekt
og der kan vel heller ikke være så meget tab i min stikledning når der kun er tabt 10 grader fra indløb til retur for der skulle jo helst gå noget af det af inde i huset for radiatorene er da varme
Hey chief. Jeg var totalt busted, så væltede i seng. Anywho. Som du rigtig nok siger, skal du kun varme dit vand 10 grader op... men jeg vil æde min gamle hat på at dit flow er 5-6 gange så højt som mit. Jeg kan se du skriver du har en flowmåler på, så kan jeg prøve at regne lidt på hvad den tank koster at have kørende, men du skal huske det koster 1,1667 Watt/t at varme 1L vand op med 1 grad, og lige nu transporterer du jo 60-62 grader varmt vand gennem en stikledning som bare fiser gennem din vvb, som bare sender noget tilbage der er så godt som samme temperatur, og det skal så hele vejen tilbage gennem stikledningen og piftes op, for at tage samme nytteløse tur igen. Selvom din stikledning var perfekt, så er der jo stadig et transporttab som du intet får for.
Mht. hus står vi jo rimelig lige. Vores er også fra 1900.. det har været bindingsværk, og der har også været stråtag på. I dag er bindingsværk og stråtag fjernet. I mit bryggers stod der, da vi overtog huset, et brændefyr... gulvene var ødelagt af tabt brænde etc. Væggene var smadrede, loftet var sort... og eltavlen var ligeledes kulsort... og der boede en mus på hovedkablets klemrække... og der havde været ild i dens rede optil flere gange tihi. Det var der jeg fandt ud af hvad der var i gulvene
I dag har jeg mit fyr i et skur på den anden side af skorstenen mod nord. Det har, indtil videre været en ganske udemærket løsning.
Hvad siger dit forbrug nu efter du har lukket for tanken?