Hej Dennis,
OK - nu forklarer jeg mig altså for dårligt
Fyret bevæger sig ikke mellem 16 og 24 KW, men det kan
indstilles til at have en max. effekt på mellem 16 og 24 KW ved 100% drift.
Altså f.eks.:
- Indstillet til 20 KW medfører at effekten ved 100% drift er 20 KW
- Indstillet til 16 KW medfører at effekten ved 100% drift er 16 KW
- og indstillet til 24 KW medfører - ja surprice - at effekten ved 100% drift er 24 KW
Det effekten bruges til i autoberegningen er at udregne pillemængden til mætning høj og mætning lav.
Hvis du sætter effekten til 16 KW, vil det medføre at der skal tilføres 16/4,8 = 3,3 kg. træpiller pr. time (fordi energiindholdet i 1 kg træpiller er typisk 4,8 KWh).
Din snegl står til at give 1,292 kg. pr. 6 minutter eller 12,92 kg pr. time.
Det betyder at din mætning høj skal stå til (3,3 / 12,92 * 100) 25.
Mætningen er jo hvor stor en procentdel af tiden sneglen skal køre, og 25 betyder at sneglen kører 25% af tiden, altså 15 sekunder hvert minut, eller 15 munutter på en time eller hvordan du nu vil måle det.
Stiller du så effekten til 20 KW vil mætningen blive:
(20/4,8) / 12,92 * 100 = i omegnen af 32%
Hilsen
Michael
Nå vel... helt volapyk er det da ikke, måske er der lidt russisk indimellem men det går nok.
Hvis fyret er i stand til at bevege sig mellem 16 og 24Kw så kan jeg da godt forstå at den stod på 20 idet det er 'den gylne middelvej'.
Og da jeg ikke har haft problemet med at få uforbrændte piller men heller slagger på herden, vil jeg tro at jeg
med god samvittighed kan hæve den til 20Kw igen. Og heller justere ud ifra det hvis det bliver nødvendigt.
Mao. så vil jeg gerne have en 'rain chek' på dit tilbud...
Mvh.
Dennis