SÅ blev mit "ny indkøbte" Scotte startet op i dag, selvom det teknisk stadig var sommer så var natte temperaturer omkring 5 grader for meget for konen. Så i dag begyndte fyrrings seasonen.
Skorstens fejeren var der for 2 dage siden og alt blev godkendt uden problemer.
Jeg har monteret Scotten først på sommeren.
Nu ved jeg godt den selv skal køre lidt tid for man skal begynde at pille alt for meget, men jeg har 2 ting som jeg er bekymret over / er et problem.
Temperaturen på det indbyggede termometer viser 65 grader når styringen viser 60 grader. De sidder ikke langt fra hinanden. Den på fyret sidder i dens originale lomme. Den til styringen sidder en dyklomme med kølepasta sammen med overkogningssikringen i venstre indbyggede dyklomme på fyret. Er det normalt der er så stor forskel og hvilken viser korrekt ?
Retur temperaturen er meget lav. 28-31 grader. Jeg har vedhæfter PDF med tegning over rørføring. Den trænger til en oprydning og bortset fra rør længder er den retvisende hvor sensorere osv. sidder.
Her er link til web siden fra stokerkontrol
http://fyr.mm-pedersen.dkJeg har vedhæftet et billede undervejs i projektet inden rørene blev isoleret. Jeg har markeret sjunten med grøn og hvor dens føler er sat i.
Jeg har prøvet at sætte pumpen til max, pille termostaten af og derved antager jeg så at den virker som en rediator ventil og åbner fuldt op. Palen på ventilen kan man nemt flytte med.
På flow måleren kunne jeg så se at der var flow på og så lukkede jeg så for hanen indtil huset (prøvede både frem og tilbage løb) Så stopper flowet.
Alt andet jeg har monteret ser ud til at virke fint, dette her er da det mest simple overhovedet. Er ventilen stoppet (af et eller andet)
Eller kan der være andet galt ?