Forfatter Emne: Indstilling af urstyring(tænd og sluk)  (Læst 3291 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline klaus jensen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Indstilling af urstyring(tænd og sluk)
« Dato: Maj 20, 2010, 07:33 »
Hvordan er det nu man gør? Jeg vil gerne starte mit scottefyr(16kw - 4,99styring) til at starte om morgenen f.eks kl 5 og slukke kl. 8 og igen eftermiddag/ aften. Jeg har indstillet den til 1 start og det virker fint men hvordan gør man når der er 2 eller flere starter i løbet af et døgn?
vh Klaus

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Indstilling af urstyring(tænd og sluk)
« Svar #1 Dato: Maj 20, 2010, 08:30 »
Hej Klaus,

Først og fremmest, så er urstyringen i v4.99 ikke velegnet til at lave den slags urstyring.

I v4.x kan man kun angive antal startet i døgnet og periodens længde, og ikke specifikt hvornår de enkelte perioder ligger.

Antallet af perioder fordeles jævnt over døgnet, så hvis du har to perioder af 3 timers varighed, og den ene ligger kl. 05:00 til 08:00, så ligger den anden automatisk kl. 17:00 til 20:00.

Rigtig urstyring med specifikt definerede driftperioder kræver enten styring v6.x eller et eksternt kontaktur med potentialfri kontakt, tilkoblet de to klemmer mærket "Ekstern" i styringen.

Hilsen
Michael

Hvordan er det nu man gør? Jeg vil gerne starte mit scottefyr(16kw - 4,99styring) til at starte om morgenen f.eks kl 5 og slukke kl. 8 og igen eftermiddag/ aften. Jeg har indstillet den til 1 start og det virker fint men hvordan gør man når der er 2 eller flere starter i løbet af et døgn?
vh Klaus
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline klaus jensen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Indstilling af urstyring(tænd og sluk)
« Svar #2 Dato: Maj 20, 2010, 11:52 »
Hej Michael
Tak for svaret! Jeg havde en anelse om at det hang sådan sammen. Så jeg må finde ud af noget med et ekstern kontaktur. Jeg har også et velfungerende solfangeranlæg koblet, men der har jo ikke været så meget sol det kan fange :(. På dette solfangeranlæg er der faktisk en "termostat" kontakt som kan kobles til fyret, men så skal jeg have fundet af noget med styring af pumpen!!!
Venlig hilsen
Klaus