Sikkerhed først... max skakt alarm bør straks sænkes til 50°
Det der bestemmer stabiliteten er:
1. Pilledoceringen
2. Luft justering
3. Renhed
4. Justeringen.
1. Man skal sørge for god ensartet pilledocering, ingen smuld og støv, samt en autoberegner der står korrekt. Det gør jeres 100% sikkert ikke, for man kan ikke have forskellige tal i autoberegner og pille korrektioner, sneglen giver altså kun én mængde, så mindst ét af tallene er forkerte.
Og så må 10% ikke være for lav, 2kW kan gå med perfekt justeret fyr, ellers er mindst 2,5kW fornuftigt.
2. Luften skal være korrekt justeret, her ser jeres tal relativt rimelige ud, men tal er taknemmelige, det handler om hvad der sker i brænderen.
3. Altid rent fyr, brænder, kedel, røgvender, røgrør.... i har ingen kompressorrens, så meget hyppige manuelle rens af brænderen kan være nødvendigt.
4. En del justering kom i punkt 1 og 2, og jeg anbefaler altid keramisk eltænder og altid 100% effekt. Blæs til start er meget meget langt fra hvad der er optimalt ved os og andre fyr jeg har justeret. Mine er 10-15-20, og jeg har strøm på eltænderen i ca 1min, så er der ild, men det er tal der skal testes på ens eget anlæg.