Korrektionstal: Hvordan er det muligt at korrektionstallet ved 50% og 100% ydelse er totalt forskellige - henholdsvis ca 70% og 120%. Hvis jeg læser diverse vejledninger korrekt så skal man samtidig både øge og formindske enten luft eller piller. Er der noget jeg har totalt misforstået? Den næpvnte aflæsning var på samme tidspunkt og over en tid.
Kompressortryk: Vil det sige at den føler der sidder i forbindelse med kompressorrens (nederst bagerst på fyret) ikke kan bruges til at vise trykket?
Lamda sonden er renset for mindre end 14 dage siden.
Her for et par dage siden blev lamda sonden kalibreret, den viste over 20% i fri luft, dvs monteret men med toppladerne i fyret fjernet. Er der fejl på Lambda sonden? den er tidligere blevet skiftet.
Sorry hvis jeg er frustreret eller træls 
Du har 3 forskellige sæt tal der styrer forbrændingen.
Blæser tal ved 10% effekt på 18 Blæser tal ved 50% effekt på 35Blæser tal ved 100% effekt på 60De tal spiller sammen med iltstyringen.
Ønsket ilt er ved 10% effekt 16,5 Ønsket ilt er ved 50% effekt 12,8Ønsket ilt er ved 100% effekt 10,8Korrektions tal er lige nu lav 100% ( men den har ikke kørt ved 10% )Korrektionstal tal midt 119%Korrektions tal høj 112%Jeg har sat farver på tallene, sådan at du kan se hvilke tal der er afhængige af hinanden.
Iltstyringens opgave er at opnå den indstillede ilt%
Dette kan opnås ved at ændre på blæser tal, eller på pille mængde.
Når du bare ændre pille afvejning, så nulstilles korrektionerne, og styringen starter forfra med at regulere ind.
Afvejningen bruges af styringen til at indstille antal Kw som afbrændes for at opnå ønsket kedel temperatur.
Når dette tal ikke passer, så passer tallene med farver heller ikke, og du styrer ikke forbrændingen som den bør.
Jeg kan godt se at du er udfordret, men det er dig selv der laver udfordringen,
ved at ændre på de tal der burde hjælpe dig med at opnå en god forbrænding.