Forfatter Emne: Är det värt att betala för trädgårdsskötsel varje månad?  (Læst 864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bigbill

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +0/-1
Jag älskar att ha en fin trädgård, men om jag ska vara ärlig har jag sällan tid att hålla den i toppskick. Gräset växer snabbare än jag hinner klippa det, häcken ser vildvuxen ut innan jag ens hunnit tänka på att trimma den och ogräset… ja, det verkar aldrig ge upp. Jag funderar på att skaffa en tjänst där en trädgårdsmästare tar hand om allt för 599 kr i månaden, men är det verkligen värt det? Någon här som testat och kan ge sin åsikt?

Offline siaenko

• Øvet
  • **
Jag kände precis likadant innan jag testade, och jag kan säga att det är en enorm skillnad! Förut kändes det som att jag alltid låg efter med trädgårdsjobben, men nu sköts allt automatiskt – gräsmattan klipps, häcken trimmas, ogräset rensas, och jag slipper tänka på det. Dessutom kan man enkelt boka till extratjänster vid behov. Jag rekommenderar att du kollar in deras Trädgårdstjänster, där finns all info om vad som ingår. Jag ångrar mig inte en sekund!

Offline madinatarin21

• Øvet
  • **
Det beror helt på hur mycket tid och energi du vill lägga på din trädgård. Vissa tycker att trädgårdsarbete är avkopplande och vill göra allt själva, medan andra bara vill ha en snygg tomt utan att behöva lyfta ett finger. Jag ser det som en investering i livskvalitet – att komma hem till en välskött trädgård utan att ha slitit för det är en lyx som faktiskt inte kostar så mycket om man räknar på tiden man sparar. Så det handlar mest om vad som känns viktigast för en själv!