Jeg gider ikke kigge i tabellen, hvis den mener man kan bruge en 2uf i stedet for en 1uf, så er den simpelthen forkert.
Og man får intet ud af at bruge den midlertidig, måske en ødelagt motor, men det er så også det.
Vekselstrøms teori er jo noget lidt vanskeligt noget.
Jeg husker også engang der var noget med, apropos kondensatorer, start og driftkondensatorer jeg (åbenbart) slet ikke forstod, så det er med at slå lyttelapperne ud og rette ind.
Eller NOWET!!!!!!
Start kondensatorer bruger vi til meget store motorer fordi der ikke er nok strøm på generatorene til at starte motoren, så kondensatoren lades op og giver strøm til start de første sekunder... men den bliver også brugt til at bremse med, når en kæmpe motor og en mega tung centrifuge spinder rundt med 10000rpm lader det sigf ikke lige stoppe, derfor kobles kondensatoren ind for at bremse.
Men under drift er den koblet ud, og motoren forsynes af 3kv med 3faser. ganske klassisk.
Her er det en drifts kondensator der lkaver en faseforskydning til vikling 2 på en 2 polet motor, en dårlig eller forkert størrelse kondensator kan måske sammenlignes med at man fjerner en fase på en "almindelig" 3 faset motor, hvilket der forhåbentlig er et termorelæ der får stoppet for.
I dette tilfæde er der ingen sikkerhed og intet der fortæller at motoren ikke får den rette strøm/spænding, kun en bruger der konstaterer at det ikke kører rigtigt længere.