Forfatter Emne: Kan ikke få forbindelse til styring. HJÆLP!  (Læst 146 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Swormark

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Kan ikke få forbindelse til styring. HJÆLP!
« Dato: Nov 13, 2024, 12:00 »
Hjælp!!!

Vi har et blackstar pillefyr, som vi har overtaget ved huskøb.

Der medfulgte originalt en tablet med som kørte med nbe v13 appen. Tabletten gik kaput og vi tænkte så at vi bare købte en samsung tablet og installerede appen her på.
Det kørte rigtig fint i ca. 6 mdr, indtil forbindelsen pludselig var afbrudt. Vi kunne ikke længere oprette forbindelse mellem app og styring. Alt prøvede vi. At fabriksgendanne tablet, at slukke for kedel og tablet.
Fyret udsendte signal: RTB-xxxx, som sagtens kunne ses inde under wifi på tablet.

Nå, men jeg rodede rundt i det og tænkte at der måske var lavet en opdatering. Jeg fik derfor hentet en gammel version af appen og prøvede af. Der kom en meddelse frem om at styring skulle opdateres til at passe til appen (GEVINST) troede jeg da. Den gik fint igang med at opdatere, lige indtil den meldte fejl. Herefter hedder det netværk vores styring udsender nu ESP-4949xx. Jeg kan slet ikke forbinde det, i gammel eller ny app 😞

HJÆLP! Har jeg fucket det hele op? NBE vil ikke yde support pga. uoriginal tablet 😩

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Kan ikke få forbindelse til styring. HJÆLP!
« Svar #1 Dato: Nov 13, 2024, 14:22 »
Hjælp!!!

Vi har et blackstar pillefyr, som vi har overtaget ved huskøb.

Der medfulgte originalt en tablet med som kørte med nbe v13 appen. Tabletten gik kaput og vi tænkte så at vi bare købte en samsung tablet og installerede appen her på.
Det kørte rigtig fint i ca. 6 mdr, indtil forbindelsen pludselig var afbrudt. Vi kunne ikke længere oprette forbindelse mellem app og styring. Alt prøvede vi. At fabriksgendanne tablet, at slukke for kedel og tablet.
Fyret udsendte signal: RTB-xxxx, som sagtens kunne ses inde under wifi på tablet.

Nå, men jeg rodede rundt i det og tænkte at der måske var lavet en opdatering. Jeg fik derfor hentet en gammel version af appen og prøvede af. Der kom en meddelse frem om at styring skulle opdateres til at passe til appen (GEVINST) troede jeg da. Den gik fint igang med at opdatere, lige indtil den meldte fejl. Herefter hedder det netværk vores styring udsender nu ESP-4949xx. Jeg kan slet ikke forbinde det, i gammel eller ny app 😞

HJÆLP! Har jeg fucket det hele op? NBE vil ikke yde support pga. uoriginal tablet 😩

Du kan nulstille styring i fyret på knappen inde på printet.
Vær obs på at alle data derefter er tilbage til fabriksindstilling.
Kan du derefter ikke får kontakt er du på den.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +55/-294
Sv: Kan ikke få forbindelse til styring. HJÆLP!
« Svar #2 Dato: Nov 13, 2024, 18:31 »
Hjælp!!!

Det vil de ikke under nogen som helst omstændighed. NBE er kendt for "ikke eksisterende" service, ikke bare ringe service, men ikke eksisterende. Det er installatørens ansvar, slut!

Når, at netværket nu hedder "ESP xxx" tyder i mon optik, på at det er blevet godt og grundigt nulstillet, måske så meget der ikke er noget software tilbage i styringen.
Et forsøg kunne være at forsøge forbinde til "ESPxxx" ved at koble på WIFI uden om app eller noget som helst andet. Hvis den reagerer som andre ESPenheder, vil du få en skærm med mulighed for at tilføje netwærk og netværkskode på ip adressen 192.168.4.1 hvis du forbinder til "ESPxxx" nettet.
Herefter kobler enheden på det trådløse netwærk du har valgt, og så er du jo lidt længerer.

Jeg mener der sidder et SDkort slot på printet, øverst til højre.
En chance/et forsøg kunnen være at forsøge at opdaterer styringen den vej, og derefter håbe der kommer et netværk du kan forbinde til.
Det er en anden mulighed.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.

6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.