Forfatter Emne: H418 Opop 16 kw Woody styring 6.60  (Læst 246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pallefj

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
H418 Opop 16 kw Woody styring 6.60
« Dato: Nov 12, 2024, 20:15 »
Hej Stokerforum

Jeg har en varmtvandsbeholder kombi og gulvvarme i 3 rum. Kælder Stue og 1 sal.

Med mit fyr hvad må jeg sætte kedel temp til som minimum ift til at det ik giver problemer med noget som helst. Har lagt mærke til at min varmvandtsbeholder med det varme vand er oppe på Max varme og ville hører om man kunne sætte kedel temp lidt ned uden det gør skade på andet

Nuværende kedel temp 60*

Kan det anbefales til dette fyr at opgradere styring fra 6.60 til en V7 eller V10 styring?

Tak for hjælpen.
Opop 16 kw fyr med Woody styring 6.60

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: H418 Opop 16 kw Woody styring 6.60
« Svar #1 Dato: Nov 13, 2024, 04:27 »
Hej Stokerforum

Jeg har en varmtvandsbeholder kombi og gulvvarme i 3 rum. Kælder Stue og 1 sal.

Med mit fyr hvad må jeg sætte kedel temp til som minimum ift til at det ik giver problemer med noget som helst. Har lagt mærke til at min varmvandtsbeholder med det varme vand er oppe på Max varme og ville hører om man kunne sætte kedel temp lidt ned uden det gør skade på andet

Nuværende kedel temp 60*

Kan det anbefales til dette fyr at opgradere styring fra 6.60 til en V7 eller V10 styring?

Tak for hjælpen.
.

Du skal mindst holde den kedel temperatur der står i din manual, og den shunt temperatur også står i manualen.

Holder du ikke mindste temperaturen, så er der risiko for tæring i kedlen.

Opgradering til ny styring giver flere funktioner, men det ændre ikke på temperatur valg  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +174/-24
    • mit fyr
« Svar #2 Dato: Nov 13, 2024, 14:32 »
"Max varme" er lidt diffust, her gætter jeg på at det er samme 60° som kedlen.

Jeg anbefaler klart en V7, glem V10, den er udgået for længst og det med god grund  ;) Men du kan godt få meget glæder ved at skifte, i bund og grund kan de det samme, men når alt er nemmere får man det måske brugt.

Tilbage til temperaturen. 60° er jo ikke "for meget", man kan læse mange forskellige anbefalinger, men for legionella er min holdning at man skal over 55° og over 60° begynder kalk at udfældes kraftigere.
Derfor har jeg 58° kedel temperatur, og det har jeg haft siden 2009 uden at min kedel er tærret, den tærring der kan komme vil kunne ses på de synlige flader, det indre er ikke afhængig af kedel temperatur, her er det ilt og salte ( altså at man går og efterfylder) der er årsagen.

Man kan lave anlægget som 2 vejs eller 3 vejs hvor man kan have forskellige temperaturer på kedel og VVB, og man kan ganske lavpraktisk have en retur termostat på VVB til at begrænse temperaturen.

Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Pallefj

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
« Svar #3 Dato: Nov 13, 2024, 20:33 »
"Max varme" er lidt diffust, her gætter jeg på at det er samme 60° som kedlen.

Jeg anbefaler klart en V7, glem V10, den er udgået for længst og det med god grund  ;) Men du kan godt få meget glæder ved at skifte, i bund og grund kan de det samme, men når alt er nemmere får man det måske brugt.

Tilbage til temperaturen. 60° er jo ikke "for meget", man kan læse mange forskellige anbefalinger, men for legionella er min holdning at man skal over 55° og over 60° begynder kalk at udfældes kraftigere.
Derfor har jeg 58° kedel temperatur, og det har jeg haft siden 2009 uden at min kedel er tærret, den tærring der kan komme vil kunne ses på de synlige flader, det indre er ikke afhængig af kedel temperatur, her er det ilt og salte ( altså at man går og efterfylder) der er årsagen.

Man kan lave anlægget som 2 vejs eller 3 vejs hvor man kan have forskellige temperaturer på kedel og VVB, og man kan ganske lavpraktisk have en retur termostat på VVB til at begrænse temperaturen.

Mange tak for svaret, det vil jeg prøve
Opop 16 kw fyr med Woody styring 6.60