Forfatter Emne: BS+ 10kW - Varmt vand uden tændt varmtvandsbeholder  (Læst 155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dkj

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej Stokerforum,

Først og fremmest tak for et godt forum.

Kæresten og jeg har overtaget et hus i år, som har et BS+ 10kW pillefyr - og jeg er meget nybegynder i alt det her pillefyr/VVS mv.
I sommers havde vi kun tændt varmtvandsbeholderen og fyret kørte på tidsstyring eller helt slukket.
Nu kommer vinteren, hvor fyret ikke skal køre på tidsstyring, og hvor jeg forventede at pillefyret ville "varme" vandet i varmtvandsbeholderen.
Det tyder dog ikke på at være tilfældet, når jeg slukker for varmtvandsbeholderen på den lille røde knap, er det som om der ikke varmes mere vand.

Gør jeg noget forkert eller skal der skrues på andet?

På forhånd tak for hjælpen. :-)

Mvh Daniel

Offline kivi

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: BS+ 10kW - Varmt vand uden tændt varmtvandsbeholder
« Svar #1 Dato: Nov 04, 2024, 18:54 »
Bliver røret hen til den sorte termostat varmt, hvis ja, kan det være ventilen i den der hænger og lige skal motioneres lidt.

Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline dkj

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
« Svar #2 Dato: Nov 04, 2024, 19:17 »
Hej Ole,

Tak for hurtigt svar.

Begge sider af det sorte termostat er kolde.

Offline kivi

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +7/-0
« Svar #3 Dato: Nov 04, 2024, 19:39 »
Er fyret tændt nu?
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
« Svar #4 Dato: Nov 04, 2024, 19:42 »
Er styringen på StokerCloud?
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/