Forfatter Emne: Fejfinding på powermatic  (Læst 57 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jonas_Nielsen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Fejfinding på powermatic
« Dato: Nov 03, 2024, 10:16 »
Goddag.
Min far har et powermatic type KAB - 985 som har kørt godt i mange år,  men det senseste år er den begyndt at melde "Snegle stop" meget uregelmæssigt, nogen dage kan den køre helt fint andre bliver den ved med at melde snegle stop, vi har prøvet snart alt syntes vi, skiftet gearkasse og motor, sensor, styring, osv.

håber der sidder nogen kloge mennesker som ved hvad det kunne være eller nogen som har en idee

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +174/-24
    • mit fyr
Sv: Fejfinding på powermatic
« Svar #1 Dato: Nov 03, 2024, 11:28 »
Jeg kender desværre ikke styringen, men en del til fejlfinding på elektriske installationer.

I hvilke situationer skal den skrive snegle stop uden det er en fejl?

Jeg tror ikke der er sensorer eller måling af om sneglen kører eller ikke kører, så den kan næppe se en dårlig motor eller knækket kabel.

Derfor skal í finde ud af hvad den skal gøre hvornår, og hvad den skriver i displayet.

Det er ikke til at google en manual, man kan finde flere med samme fejl, men desværre har ingen skrevet nogen løsning.

Med udskift af styring, sensorer, motorer og gear, så vil jeg også mene at alt er udskiftet, så er det en defekt, så har de "nye" stumper vist samme defekt.

Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html