Setpunkt for kedeltemperatur ved varmtvands produktion. Ønsket VVB temperatur plus dette tillæg, giver ønsket kedel temperatur ved VVB drift.
Prøv at peg med musen på bollen ud for indstillingen kedeltemperatur setpunkt tillæg i vvb regulering
Det er da også det jeg skriver, jeg har blot sat tal på
Så jeg skriver det uden tal hvis det forvirrer dig, for de fleste plejer det at være nemmere at forstå når jeg putter tal på.
Men det jeg skriver, så er kedeltemperaturen ikke afhængig af målingen i VVB, kun det at styringen får af vide at nu kører vi VVB og du skal lægge tillægget til kedel temperatur, dette tillæg fortsætter den med til VVB temperaturen nåes, uansen hvor længe det tager, eller om føleren er faldet ud af VVB, så skal kedlen ikke blive varmere end de 2 tal lagt sammen.
Hvis kedel føleren derimod er faldet ud, så er det en helt anden sag, for det er jo den kedlen styrer efter, så vil den fortsætte til overkogssikringen stopper det hele.
Ingen steder i tråden informerer Birger os om hvad VVB tillægget er, og det skal vi bruge for at vurdere om det lukker ned på det rigtige tidspunkt.