Forfatter Emne: Problemer med at mit fyr koger over?  (Læst 210 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DaffyDuck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Problemer med at mit fyr koger over?
« Dato: Sep 21, 2024, 16:26 »
Hej med jer

Jeg er fuldstændig nybegynder inden for træpille verdenen. Jeg har købt et hus. Hvor der både er træpille fyr, og træpille ovn.

Kedlen til fyret er en hvor der står OpOp , har vedhæftet lidt billeder, for kan ikke gennemskue hvilken model det er. Der sidder en Woody styring på, med version 6.89.

Jeg har fyldt vand på anlægget, og startet fyret op for første gang i går aftes.
Og det startede fint, og har kørt hele natten. Men hertil morgen blev jeg ret så forskrækket, da fyret var helt dødt. Jeg checkede sikringen o.s.v. Men stadig dødt.
Fik google lidt, og fik læst lidt artikler herinde omkring kogning, og kognings sikring.
Det viste sig at temperatur måleren stod på 80 Grader på kedlen. Og den jo så heldigvis har slået fra som den skal.

Nu er mit spørgsmål om ikke systemet selv skal drosle ned, når der ikke er brug for varme, for hertil morgen /formiddag der har alle mine radiatorer lukket ned, og der er ikke er brug for varme.
Og efter endnu et forsøg med at starte fyret, så gik der ikke lang tid før det slukke totalt igen.

Er det ikke meningen at styringen selv skal drosle fyret ned, når ikke der er behov for varme, i stedet for bare akut gå i stå?

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7621
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Problemer med at mit fyr koger over?
« Svar #1 Dato: Sep 21, 2024, 16:33 »
Hej med jer

Jeg er fuldstændig nybegynder inden for træpille verdenen. Jeg har købt et hus. Hvor der både er træpille fyr, og træpille ovn.

Kedlen til fyret er en hvor der står OpOp , har vedhæftet lidt billeder, for kan ikke gennemskue hvilken model det er. Der sidder en Woody styring på, med version 6.89.