Det store problem ved solceller, og solvarme, er at det er tilstede når vi ikke skal bruge det.
Groft sagt.
Der er, absolut, ikke noget ved solceller i dag. Den gamle gruppe6 er fuldstændigt udhulet, men det er også lige meget for nye anlæg, for de kommer på en anden afregning nu.
Den kender jeg ikke helt, men skal I investerer i solceller skal det være med batteri, ellers er det intet værd.
Om der er noget ved det vil sikkert afhænge af forbrugsmønster, der er ikke meget ved at have et kæmpe anlæg og en elbil hvis batteriet ikke kan gemme nok til bilen er hjemme f.eks.
Nu kender jeg mit forbrug på månedsbasis de sidste mange år, så jeg ville kunne optimerer meget ved et nyt anlæg, men skulle jeg købe i forbindelse med nyt hus idag, uden de data, tror jeg jeg ville forberede til solceller og logge forbrug i en periode for at se hvor stort det er og hvornår forbruget ligger, og evt. have tanker om elbil i baghovedet.
Men der bliver solgt utroligt mange anlæg, så umiddelbart må det jo tages som udtryk for der er fornuft i det, så der sker sikkert ikke det vilde ved at købe et anlæg "som alle de andre" men jeg vil tro at hvis I vil noget specifikt bør "man" tænke sig om.
Som med så meget iøvrigt.