Hej
Jeg har skiftet min motor til sneglen, på mit P&H pillefyr. "Operationen" er egentlig forløbet godt, men jeg er stødt ind i et problem med centrering af sneglen.
For nogle år siden, havde jeg kørt med nogle billige piller som smuldrede let, og resultatet var at nederst i magasinet var sneglen låst fuldstændig fast. Det resulterede i, at jeg havde sneglen incl. drev og motor ude af fyret. Det gik nogenlunde, selvom jeg godt til tider kunne høre at metallet fra sneglen skreg lidt. Men ikke noget nævneværdigt, og med intervaller af dage/ugers interval.
Nu har jeg så monteret denne nye motor, og alt så fint ud, indtil jeg forsøgte at starte fyret op, for at være sikker på, at jeg kan regne med det, når fyringssæsonen starter. Da jeg kom en pose piller i magasinet gik det nogenlunde med at tvangskører pillerne frem til brændkammeret (sneglen afgav nogle metalliske lyde). Jeg satte ild til pillerne, og der kom fint gang i opstarten. Da jeg igen manuelt, skulle doserer piller frem til brændkammeret, kørte sneglen fast. Jeg kunne kører lidt baglæns på sneglen, for deraf at undgå at den sad fast, men fremad ville den ikke. Så nu har jeg ladet den brænde kammeret tomt, så jeg kan finde en vej, til at få centreret sneglen ordentligt. Jeg kan høre at den skraber mere på røret end det er planen.
Så mit spørgsmål er, om jeg kan centrere sneglen?
Jeg har 4 gevindstænger på selve fyrkonstruktionen, som jeg spænder snegl/gear og motor fast i. Skal jeg evt løsne disse en ½ omgang, og tvangskører sneglen et par omgange inden jeg spænder dem igen, eller hva´...?
Mvh - JensH