Forfatter Emne: O2 regulering på V7, afklaring  (Læst 1891 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1436
  • Respekt optjent: +55/-294
O2 regulering på V7, afklaring
« Dato: Dec 15, 2022, 05:46 »
Det korte af det lange.

Kan V7 køre med lampdasonde / O2 regulering UDEN udvidelses print?

og evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Der er jo 4 klemmer til montage af denne sonde, så hvis den ikke kan monteres direkte er det lidt "sjovt"

Alternativt, kan den ikke monteres direkte, hvad er problemet så? Er det simpelthen at strømforsyningen på V7 er for svag til at leverer den ekstra ampere sonden trækker?

Det er jo sjovt at det er muligt at opsætte V7 med O2 styring og fravælge at sonden sidder på udvidelses print, så er der erfaring med O2 regulering på V7 her?

og hvad virker(ikke)?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1436
  • Respekt optjent: +55/-294
Sv: O2 regulering på V7, afklaring
« Svar #1 Dato: Dec 15, 2022, 20:28 »
Det er sjovt nok, jeg spørger ikke til print eller andet.

Jeg spørger til om V7 kan tilsluttes en lampdasonde direkte, nu der er 4 klemmer til det.
 
Det er muligt at strømforsyningen i V7 er for lille til at trække en sonde i længere tid, men igen har det ikke noget med at gøre om den kan koble direkte på.

Nu der sidder en strømforsyning på udvidelses printet er det jo oplagt at tænke at det er en nem måde at komme rundt om det, hvis det er et potentielt problem.

Helt ligesom det nye sæt med strømforsyning til V13 & V16 så er producenten ude over forbruget evt. er lidt for højt hvis sonden tilsluttes direkte.

Nu har udvidelsesprintet jo ind og udgange, ud over sonden.
Som jeg lige ser det er printet forbundet med hovedeprintet via Rx og Tx, altså digitale signaler.

Både Lampdasonde og termofølere er analoge signaler, så mon ikke ”bare” chippen er en helt almindelig A-D converter men nogle Adresserbare ind og udgange. Det ville være en nem måde at udvide kapacitet på, og altså ”omskrive” sondens analoge signal til et digitalt.

Jeg er bestemt ikke klog, det er derfor jeg spørger her. Netop for at lære noget og blive klogere.

Jeg snakker heller ikke om alternative sonder, den har jeg knækket for længst og har flere forskellige kørende der virker helt som den stjerne dyre Denso, til priser alt imellem 200 og 900 kr. ink. Ekspres fragt, dansk told og moms, men dog uden pension.

Spørgsmålet er i øvrigt ikke kun mit eget, jeg formidler det egentligt bare.

Igen, kan V7 tilsluttes en lampdasonde direkte nu der er tilslutninger på printet?

Du har jo så åbenbart ikke svaret, eller vil ikke svare. Det er egentligt fair nok, jeg udbreder jo heller ikke direkte hvilke sonder det er der virker på V13 men det ville være nemt at tilslutte en sonde direkte til printet og se om det virker, hvis ”man” ville og/eller gad, men der er jeg, med al respekt ikke sikker på synspunkter stemmer overens, desværre, så det vil jeg ikke bede om, så slipper du for at afvise mig, men jeg fornemmer mange gerne ville vide om sonden kunne tilsluttet uden det kostbare print.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline Peter

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 233
  • Respekt optjent: +13/-5
Sv: O2 regulering på V7, afklaring
« Svar #2 Dato: Dec 16, 2022, 08:28 »
Mig bekendt er der da ikke tilkobling af lamdasonde på version 7 print det er der kun på udvidelsesprint
Så derfor kan det ikke tilsluttes
Mvh Peter

Woody 10 kw på 16 kw woddykedel

4,5 kw solceller