Jeg købte for ca 1 år siden et brugt blackstar 10 kw som står i et fyrrum i en særskilt bygning. Det kører på en version 7 styring som er på stokercloud hvis nogen kan hjælpe der .Tænker det er den dårligste investering jeg nogensinde har gjort. Alt for mange problemer og ingen har kunnet løse det endnu, så nu håber jeg en herinde lige kan svinge den magiske tryllestav, så jeg kan få varmen ind til huset og ikke bare fyrer dyre piller af for sjov .
Mit problem er at stort set hver gang det bliver koldt, så sender fyret ikke varmen til huset. Intet varmt vand. Fyret kører og lige nu brænder den omkring 15 kg af i døgnet, men hvor den gør af varmen ved jeg ikke. Jeg har været alt igennem i forhold til luft i rørene, intet luft. Er der nogen der har en idé om hvad jeg kan gøre nu ?
Jeps, det ville bestemt gøre det nemmere hvis vi kunne se stokerclouden..
Hvis fyret ikke virker er det ene og alene fejl opsætning, forkert indstilling, eller at noget er defekt..
Clouden kan sige meget, vi har lige købt et "defekt" brugt fyr fra 2018, ejeren har aldrig fået det til at køre, loggen var helt fuld af fejl.. jeg har flere gange forklaret tidligere ejer hvordan man skulle betjene og indstille fyret, men han lyttede ikke..
Helt samme fyr står nu ved en i familien.... ikke en enest forkert prut har det slået siden det blev opsat for knap 3md siden og indreguleret som manualen foreskriver.
Så giv mig styringens nummer eller navn, så kan jeg kigge det igennem og se om noget åbenlyst er galt
Men grundlæggende...
Helt rent fyr, fra blæser til skorsten..
Gode piller A1
Sneglen køres 15min i en pose.
Sneglen køres 6min og indholdet vejes.
Resultatet indtastes i autoberegner og korrektioner
Fyret startes og luften justeres--10%--50%--100%
Så har man grundlæggende et fyr der virker.
En del piller kræver kompressorrens, så det er godt at have.
På ældre fyr, der er lidt sliddele, motorer, kondensatorer, og sådan, det giver sig selv at det skal være i orden.