Du kan måske godt tage mekanikken ud, selv om du skulle tabe lidt ved det, kan du måske vinde noget ved at det er så meget nemmere at få renset manuelt at man får det gjort oftere
Du skal dog have lavet en metalplade så du får lukket af og dermed får røgen gennem alle røgslag.
Jeg har iltstyring og dermed lambdasonde... det giver helt sikkert noget, jeg har kæmpe skorsten og 2 stk trækstabilisatorer, de er begge lukket nu med iltstyring, så ikke alt den overskudsluft der køler rummet, der er blevet meget lunere, dermed vil der være mindre strålingstab og luften gennem kedlen er varmere.... men om det så er en gevinst, iltstyringen kan ikke gøre noget du ikke selv kan når du kan se ilden, rigtige gode piller og hyppige justeringer så kan du godt holde forbrændingen som iltstyringen.. og den æder også 10watt 24/7
Men det er som crusekontrol på bilen, du indstiller fyret som du plejer, og når det er perfekt, fortæller du iltstyringen tallene, og så holder den det frem over, den kompenserer for træk i skorstenen, docering af piller og beskidt herd.. fuldautomatik i verdensklasse.. om det er plus eller minus økonomisk er jeg lidt ligeglad med, det er nemt.
Keramisk eltænder--- altid på 100% så ødelægger man ikke triacken, og der er ild på 2min.
Kompressorrens--- brænderen er altid rimelig ren
Iltstyring--- fyret passer sig selv
Uha det kører.