Har kört lidt forskelligt med min Bonk S-14 (
http://bmht.de/heizungssysteme/pelletssysteme/boink-s-14-kw/index.html ) (gammel 4.99 styring, scotte bränder paa ny woody kedel - tror jeg nok - har 2 musetrapper - meget lav rögtemp. kan holde haanden godt paa rögrör, fölest ala 65-70 c)
Jeg varmer 220 m² , rimeligt isoleret, via 13 radiatorer ..pga. Esbe ventil etc. skal jeg have fremlöbet paa 67-68 C° for at faa 2 salen med..men det körer egentlig ret fint....men jeg har fumlet lidt rundt de sidste par uger og söger en mening fra jer langtids-pille(mis)brugere...
Begge drift herunder giver mig fin varme, men hvilken er bedst ??
afvejning 1050g
Lav 5,3
Höj 32
kedel körer med 50-60 % driftsydelse, fin flamme, ret sort, men meget lidt aske, forbrug 45-50 kg/dögn
Denne indstilling passer til skema
1050g
Lav 4,0
Höj 24
kedel körer med 85- 100 driftsydelse, mindre - men ret agressiv flamme, kaffebrun men ret meget aske, 30-40 kg/dögn
Afprövet et par uger
Begge giver ingen synlig rög, hverken höj eller lav..
pille ökonomisk er 85-100% driftydelse bedre...men er der langtidserfaringer med at lade kedlen köre konstant i ret höj drift, slitage bläser eller lign..
Jo, jeg har träkstabilisator og ilt styring ( ligger i min garage og venter paa at blive monteret), Jo jeg planlägger stokerkontrol osv...men vil godt lige köre i basis for denne vinter
venlig hilsen
John