Jeg har samme røgvender plade monteret, og har aldrig haft problemer med den. Mange andre problemer har jeg haft, men ikke med røgvender.
Jeg har ikke haft nødig at skulle justere noget. Kun ved pilleskift kan det drille lidt, men det tillægger jeg ikke røgvenderpladen. Nu er min kedel jo også større, så måske det kan spille ind??
Jeg har også overvejet at skifte kedel, da brænderen rager lidt vel langt ud i mit fyrrum. Men ved ikke rigtig om det kan svare sig rent økonomisk i forhold til virkningsgrad.
Synes efter montering af røgvenderplade at det kom til at se meget fornuftigt ud. Den hiver vel omkring 45-50 kg piller igennem i døgnet i disse dage (eller snarere uger) og da mit hus er på 160 kvm i to plan uden den bedste isolering og en kæreste der sagtens kan tømme 80 liter varmt vand samt en søn på 7år der også er glad for brusebad, så synes jeg det er acceptabelt.
Nå men det kom ikke røgvenderen ved. Så desværre har jeg ikke meget jeg kan bidrage med angående røgvender pladen.
Måske du skal lave den lidt mindre, så den ikke "spærrer" lige så meget. Der kan jo også være andre træk forhold i din skorsten end i min skorsten. Så måske man ikke lige kan sammenligne helt???