Tak, men det har jo kørt før uden problemer.
Der er sket et eller andet mellem Fredag og Lørdag.
Netop det at det jo har kørt, og nu ikke gør det bringer mig til at tænke på hvad der kan "lave sig selv om"
Jeg havde samme fejl, eller lignende fejl for tid siden. Det passer nok rimeligt med hvad der svare til 2 års drift.
Det viste sig at være fordi røgafgangen var lukket til. Askesneglen får simpelthen ikke kørt nok aske ud efter sidste "smarte" opdatering hvor brugeren ikke selv kan justere drift tiden.
På mit hobede der sig aske op bagerst i kedlen. Mest i den sektion helt tilbage ved røgrøret. Det var ikke umiddelbart til at se, selvom røgvenderne blev taget op, men et fif er at sneglen skal kunne ses helt tilbage i kedlen.
Det gav samme problem, "Varm skakt" og i øvrigt også en helvedes masse sod.
Problemet er tilbagevendende efter "opdateringen" altså sneglen ikke køre nok ud, men nu er jeg opmærksom på det. At få producenten til at tage stilling til det er umuligt, men måske der sker noget.
Det gjorde der med den graverende kompressorfejl der sneg sig ind ved en "opdatering"
Jeg ville undlade at pille (mere) netop fordi det har virket og nu ikke gør og styringen laver jo ikke sig selv om (eller i hvert fald sjældent) og løfte røgvenderen op og kontrolere at du kan se askesneglen i bunden hele vejen. Hvis ikke er der (yderligere) risiko for ophobende aske blokerer.