Hej Michael, jeg kører med en Danfoss TVM ventil, som er fuldt lukket ved ca. 55 gr. dvs. at det kun er i fyrkredsen at vandet cirkulere, ved over 55 gr. lukker den langsomt op, og jeg mener den er godt åben ved ca. 60 gr.
Udgang til anlægspumpe er ikke valgt, da jeg lader min Danfoss gulvvarmestyring styre anlægspumpen, hvis ingen kredse kalder på varme, så slukkes pumpen aut.
ja, jeg har ialt 3 pumper: 1. til fyrkredsen, den står på auto flow svinger mellem 0.4-0.5 m3 i timen. Vejr kredsen har sin egen pumpe, som er sat på fast tryk og konstant har en ydelse på 0.4 m3 i timen. Så har jeg en pumpe på alle gulvkredse i huset, den står på fast tryk, og svinger mellem 0.1 m3 i timen ved kun een kreds åben, og op til ca. 0.6 m3 i timen, når alle kredse kalder på varme.
Det er lidt mærkeligt at P-led på vejr kredsen, at om jeg vælger P værdi på 1 eller 2, så er det samme grafer jeg får ud af det? Som jeg ser det så er det vejr kredsens dårlige styring der får fyret til at svinge? Kan en udgang til vejr kredsen blive dårlig?
/Claus