Forfatter Emne: Installation af ny V7 (ledninger/ekstraudstyr)  (Læst 2053 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Weebyx

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-0
Installation af ny V7 (ledninger/ekstraudstyr)
« Dato: Aug 24, 2021, 14:59 »
Så har jeg modtaget min fine nye V7 boks. Den kommer med en masse ledninger allerede monteret, men da jeg er lidt i tvivl om et par ting spørger jeg lige her :)

På min V6 har jeg allerede et 12 polet motorprint, men det ligner ikke 100% de nyeste 2016 print, jeg har "magn/grate" mens på de nyeste står der "comp", samt afstandsføler kan jeg ikke finde på de nyeste print, men det er på mit, og ser ud til at være monteret i ledningen ?

Er forbindelserne de samme i de nye 12 polede ledninger, som i den ældre version jeg har nu ? Eller skal jeg til at måle igennem med voltmeter for at være sikker på at jeg får monteret alt korrekt ?

Er L5-L10 100% konfigurerbare, eller er nogle specielt udvalgte til specielt udstyr ? Jeg mener at have læst at L7 skal være til semi-rens ?

1. Kan jeg bruge L5 til min cirkulationspumpe. Den ser ud til at været ført ned til motorprint er det korrekt ? Jeg tænker bare at afmontere ledningen fra den tykke 12 polet ledning, og så sætte pumpen til L5 istedet ?
2. L6 bliver til kompressor rens
3. L7 ser ud til at være til semi-rens. Det kræver vel at jeg fjerner den gamle semi-rens styring(med print i kedel) og tilslutter direkte til V7 ?
4. L8 tænker jeg at bruge til røgsuger
5. L9 tænker jeg VVB ventil på et tidspunkt.

Er dette alt sammen gyldigt, og her tænker jeg specielt på det med ny vs gammel 12-polet motor print. Forhåbentligt er forbindelserne de samme, så eksisterende blæser/eltænder/skaktføler/kondensator er de samme som på V6

Mit gamle print ser således ud.

/Jacob
355m2, 2-plan
16kw Scotte/Blackstar
160L Blackstar silo
1 stk trækstabilisator og røgsuger
Metro 605C 160L
https://stokercloud.dk/dev/weebyx.html

Offline Weebyx

• Top of the pop
Sv: Installation af ny V7 (ledninger/ekstraudstyr)
« Svar #1 Dato: Aug 25, 2021, 07:56 »
Jeg fik lige kigget ind i V7 her til morgen, jeg tror det hele giver sig selv, og ledningsfarver er ihvertifald de samme som i V6, så jeg tænker motorprint er kompatible :)

/Jacob
355m2, 2-plan
16kw Scotte/Blackstar
160L Blackstar silo
Metro 605C 160L

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +174/-24
    • mit fyr
« Svar #2 Dato: Aug 25, 2021, 10:30 »
Selv de ældste motorprint kan bruges på de nyeste styringer, motorprintet er mest af alt en stor samlemuffe.  :)

Jeg er elektriker og ville følge op på alle ledninger inden jeg sætter strøm på, der er blander 230V og indgange, og indgangene har næppe særlig godt af 230V
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Weebyx

• Top of the pop
« Svar #3 Dato: Aug 25, 2021, 11:23 »
Selv de ældste motorprint kan bruges på de nyeste styringer, motorprintet er mest af alt en stor samlemuffe.  :)

Jeg er elektriker og ville følge op på alle ledninger inden jeg sætter strøm på, der er blander 230V og indgange, og indgangene har næppe særlig godt af 230V

Det tænkte jeg nok, og jeg dobbelt checker også alt elektrisk jeg roder med, det er dog mest ældre B&O, men man kan nemt gøre skade hvis man ikke lige er opmærksom :) Det hele ser dog ud til at være som jeg håbede, dog skal jeg have nogle længere 220v ledninger til semirens/pumpe for at jeg kan få monteret den nye styring et bedre sted, ligenu hænger V6 så man skal nærmest kravle ind over fyret for at rode med opsætningen, super bøvlet :) Og så må jeg se hvor lange mine temp ledninger er, eller om jeg lige må forlænge dem lidt også :)

Tak for hjælpen :)

/Jacob
355m2, 2-plan
16kw Scotte/Blackstar
160L Blackstar silo
Metro 605C 160L