Øhh, hvordan det?
Jeg siger ikke det ikke er sådan, men det undre mig meget hvorfor det skulle være som sådan.
Jeg har skruet maks. effekten ned til 8Kw og med min på 1,5Kw Altså fordeles reguleringens 90% spænd over 6,5Kw
Med std. indstillinger ville det være 8/9Kw så mit burde regulere mere præcist end std. Herudover undgår jeg store "overskud" på kedel setpunkt fordi brænderen ikke kan hisses så meget op.
Som jeg skriver vil du skulle bruge den samme mængde energi på at holde huset varmt uanset hvordan du gør det, men med meget gulvvarme kan du køre med en sløvere regulering og evt. lavere fremløbs temperatur, men hvad mener du præcist med at drosle effekten?
Effekten er ikke et tal i en styring, det er den fysiske størrelse på brænderen, og her er det luftflovet der bestemmer.
Hvis du har iltstyring er det nemt at se problemet, når effekten reduceres stiger overskudsluften, og det er 79% N2 der kun har kølende effekt, så det gælder om at bruge så meget af brænderen som muligt.
Ved at begrænse elektronisk sikrer du dig et tab, da du aldrig kommer op hvor virkningsgraden er højest.
Så du skal lave dig en herd med mindre luftstrøm, og så begrænse effekten, så får du fjernet det uhensigts mæssige i brænderen, men tabet på kedlen vil være højere.
Fyret er modulerende i 90 trin, 10-100%. Du har ret i at hvert trin bliver finere jo lavere max ydelsen sættes, jeg vil dog mene at det er underordnet i det lange løb.