Der kan være stor forskel på at starte fyret op på en varm skorsten og på en kold skorsten.
Når dit fyr har kørt i længere tid er skorstenen varm og trækket er derfor forholdsvis stort, hvilket igen betyder at blæseren har
lettere ved at levere luft.
Når fyret har været slukket et stykke tid, vil skorstenen blive afkølet og trækket bliver derfor forholdsvis mindre, hvilket igen betyder at blæseren har
lettere ved at levere luft.
Kører du så med blæsertal til den høje side, risikerer du at el-tænding ikke fungerer umiddelbart efter en kompressorrens på en varm skorsten, men efter lidt tid hvor skorstenen er blevet afkølet fungerer det igen.
Derfor er Michael f's ide om at sænke blæsertallene det rigtige at prøve
Blæsertallene bliver en balancegang mellem at være høje nok til at fungere på en kold skorsten og lave nok til også at fungere på en varm skorsten
Hilsen
Michael
Jeg prøver med 10 mindre på hver
Og tilrette temp med vejrkompensering, det er nok det som er nødvendligt efter det varme vejr er kommer, så er forbruget nået mindre nu
Tak for hjælpen i første omgang