Forfatter Emne: Montage af lufttryksføler og kompressor Version 7 styring.  (Læst 3848 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline dunas

• Guru
  • Respekt optjent: +1/-0
Hej.
Vil have lufttryksføler på min kompressor til Version 7.0674 styring. Har fundet ud af hvordan denne lufttryksføler
skal tilsluttes Version 7 styring fra et tidligere indlæg på dette forum.
Rød=T
Blå=T7
Hvid=distance- eller P

Samtidig vil jeg have selve kompressor tilsluttet Version 7 styring. Her kan jeg vælge L7.
Det jeg ikke er klar over er, når selve kompressor  er tilsluttet L7, vil kompressor så få kontant strøm hele tiden ??
Tænkte om der var mulighed for, at kompressor får strøm fx 3 min før rens ??? Eller fungere det helt anderledes ??

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Montage af lufttryksføler og kompressor Version 7 styring.
« Svar #1 Dato: Jan 03, 2021, 11:54 »
Hej.
Vil have lufttryksføler på min kompressor til Version 7.0674 styring. Har fundet ud af hvordan denne lufttryksføler
skal tilsluttes Version 7 styring fra et tidligere indlæg på dette forum.
Rød=T
Blå=T7
Hvid=distance- eller P

Samtidig vil jeg have selve kompressor tilsluttet Version 7 styring. Her kan jeg vælge L7.
Det jeg ikke er klar over er, når selve kompressor  er tilsluttet L7, vil kompressor så få kontant strøm hele tiden ??
Tænkte om der var mulighed for, at kompressor får strøm fx 3 min før rens ??? Eller fungere det helt anderledes ??

Kompressor udgang tændes lidt før der skal bruges kompressor luft.
Tilslut ikke en 7hk kompressor, den strøm kan printet ikke klare  8)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline dunas

• Guru
« Svar #2 Dato: Jan 03, 2021, 12:20 »
Mange tak for svar :).
Min Silent kompressor (6 liter) har 0,8 HK (0,8 PS). Tror helt sikker det ikke er et problem ;D
Tænker, det med strøm til kompressor tænder lidt før, er det 2 min. før tid ??
Min silent kompressor tager omkring knap 2 min. før den er fyldt.
« Senest Redigeret: Jan 03, 2021, 12:29 af dunas »

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
« Svar #3 Dato: Jan 03, 2021, 16:31 »
Min Silent kompressor (6 liter) har 0,8 HK (0,8 PS). Tror helt sikker det ikke er et problem ;D

Ja det er deromkring at den tænder.
Det plejer at være nok til at den fylder tanken med luft.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline dunas

• Guru
« Svar #4 Dato: Jan 03, 2021, 16:45 »

Ja det er deromkring at den tænder.
Det plejer at være nok til at den fylder tanken med luft.

Mange tak for svar. Jeg får NBE Lufttryksmåler i løbet af næste uge. Kobler det på kompressor/styring den kommende weekend.
Så må vi se og det går fejlfrit og tilfredsstillende :)

Offline 383CI

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +55/-294
« Svar #5 Dato: Jan 03, 2021, 18:19 »

Om den kompressor er et problem ved jeg ikke. Jeg har også min lille sat til, men tør absolut ikke køre den over printet, så der er overdrage relæ på.

Når der er trykføler på kender jeg ikke funktionen, MEN når der ikke er tændes udgangen jo lidt før kompressor rens.
Hvis kompressoren står med tryk på, og ikke er luftet ud som den ikke bliver hvis den afbrydes på forsyningen, står den fast.
Motoren altså, så kan den ikke starte. Startstrømmen er normaltvist 6 gange drifttstrømmen. Hvad kortslutningsstrømmen er ved jeg ikke, men den er ikke mindre.

Så vil jeg garentere der er noget der brænder af. Altså hvis kompressoren står fast, om der er glassikring, printbane eller viklingerne i motoren ved jeg ikke, men noget brænder af meget hurtigt.

Jeg lavede forsøget, dog med relæ selvfølgeligt. Satte spænding på kompressoren u udluftet og med tryk på. Altså helt som når den afbrydes på forsyningen.

Der gik ikke 20 sekunder før det lugtede ualmindeligt grimt fra motoren, så slukkede jeg igen.

Så jeg håber at trykmålingen forhindre kompressorstart med tryk over stemplet.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.

6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline dunas

• Guru
« Svar #6 Dato: Jan 03, 2021, 18:34 »

Om den kompressor er et problem ved jeg ikke. Jeg har også min lille sat til, men tør absolut ikke køre den over printet, så der er overdrage relæ på.

Når der er trykføler på kender jeg ikke funktionen, MEN når der ikke er tændes udgangen jo lidt før kompressor rens.
Hvis kompressoren står med tryk på, og ikke er luftet ud som den ikke bliver hvis den afbrydes på forsyningen, står den fast.
Motoren altså, så kan den ikke starte. Startstrømmen er normaltvist 6 gange drifttstrømmen. Hvad kortslutningsstrømmen er ved jeg ikke, men den er ikke mindre.

Så vil jeg garentere der er noget der brænder af. Altså hvis kompressoren står fast, om der er glassikring, printbane eller viklingerne i motoren ved jeg ikke, men noget brænder af meget hurtigt.

Jeg lavede forsøget, dog med relæ selvfølgeligt. Satte spænding på kompressoren u udluftet og med tryk på. Altså helt som når den afbrydes på forsyningen.

Der gik ikke 20 sekunder før det lugtede ualmindeligt grimt fra motoren, så slukkede jeg igen.

Tænker, når de har indgang til selve kompressor bør det vel være okay.
Det er denne jeg har https://www.einhell.de/shop/en-de/te-ac-6-silent.html
Hmm... jeg må lige se hvad der sker.... starter nok med trykføler først.

Offline 383CI

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +55/-294
« Svar #7 Dato: Jan 03, 2021, 18:58 »

Tænker, når de har indgang til selve kompressor bør det vel være okay.
Det er denne jeg har https://www.einhell.de/shop/en-de/te-ac-6-silent.html
Hmm... jeg må lige se hvad der sker.... starter nok med trykføler først.

Uden trykføler er det i hvert fald ikke okay. Så brænder der noget af, den er ikke længere.

Hvis der er relæ på og kompressoren står med tryk er det den der brænder af. Den er hellere ikke længere.

Det er billigere end styreprintet, at kompressoren brænder af, men kom ikke og sig du ikke var advaret når det koster et nyt print.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.

6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.