Mange tak for svar .
Min Silent kompressor (6 liter) har 0,8 HK (0,8 PS). Tror helt sikker det ikke er et problem
Tænker, det med strøm til kompressor tænder lidt før, er det 2 min. før tid ??
Min silent kompressor tager omkring knap 2 min. før den er fyldt.
Om den kompressor er et problem ved jeg ikke. Jeg har også min lille sat til, men tør absolut ikke køre den over printet, så der er overdrage relæ på.
Når der er trykføler på kender jeg ikke funktionen, MEN når der ikke er tændes udgangen jo lidt før kompressor rens.
Hvis kompressoren står med tryk på, og ikke er luftet ud som den ikke bliver hvis den afbrydes på forsyningen, står den fast.
Motoren altså, så kan den ikke starte. Startstrømmen er normaltvist 6 gange drifttstrømmen. Hvad kortslutningsstrømmen er ved jeg ikke, men den er ikke mindre.
Så vil jeg garentere der er noget der brænder af. Altså hvis kompressoren står fast, om der er glassikring, printbane eller viklingerne i motoren ved jeg ikke, men noget brænder af meget hurtigt.
Jeg lavede forsøget, dog med relæ selvfølgeligt. Satte spænding på kompressoren u udluftet og med tryk på. Altså helt som når den afbrydes på forsyningen.
Der gik ikke 20 sekunder før det lugtede ualmindeligt grimt fra motoren, så slukkede jeg igen.
Så jeg håber at trykmålingen forhindre kompressorstart med tryk over stemplet.