Forfatter Emne: Skift til større brænder?  (Læst 2315 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Eddienielsen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Skift til større brænder?
« Dato: Jan 02, 2021, 20:18 »
Efter at mit Opop Blackstar 20 med 10kW brænder gik i stå ved årsskiftet, har  det varet meget lang tid at få varme i huset og varmt vand igen. Fremløbstemperatur har været lav, men efterhånden er der ved at være nogenlunde varme igen.
Jeg har tænkt på, om man kan ændre noget ved det.
Er der noget, man kan justere, så fyret kører med højere kW, og kan fyret holde til det?
Kan man eftermontere en større brænder f.eks. 16kW? Eller er det bare sådan, at det er, og skal jeg så bare glæde mig over, at der ikke er 15 graders frost uden for?

Offline 383CI

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +55/-294
Sv: Skift til større brænder?
« Svar #1 Dato: Jan 02, 2021, 20:25 »
Der er et utal af indlæg om det. Styringerne har forskellige men efter turen.

Nogle gemmer indstillinger, andre brænder udgange af.
Tjek dine indstillinger, de kan være gået fløjten.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.

6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline baggadap

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: Skift til større brænder?
« Svar #2 Dato: Jan 02, 2021, 20:31 »
Efter at mit Opop Blackstar 20 med 10kW brænder gik i stå ved årsskiftet, har  det varet meget lang tid at få varme i huset og varmt vand igen. Fremløbstemperatur har været lav, men efterhånden er der ved at være nogenlunde varme igen.
Jeg har tænkt på, om man kan ændre noget ved det.
Er der noget, man kan justere, så fyret kører med højere kW, og kan fyret holde til det?
Kan man eftermontere en større brænder f.eks. 16kW? Eller er det bare sådan, at det er, og skal jeg så bare glæde mig over, at der ikke er 15 graders frost uden for?

Hvordan ser din flamme ud ved 100% drift? Den skal være lang, fed og ramme kedelsiden.
Hvis ikke, skal du køre en afvejning og grundindstille - se hvordan i din manual :)
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo