Jeg har ingen varmt vand prioritering, og min shunt er lukket, den åbner jeg kun ved opstart.
Vandet drøner lige gennem begge vandvarmere, det giver en rimeligt konstant vand temperatur, både frem og retur, jeg kan ikke helt se fidusen i at der skiftes mellem at varme hus og vand.
Om sommeren bruger jeg også el, det tror jeg ikke jeg ændrer på, i følge Metro så har min 160l et effekttab på 0,68kw i døgnet, før med min twinheat kunne jeg jo slet ikke køre langsomt nok, men strøm til pumpe og styrring koster jo også, og hvis bare en eltænder står af i sommermånederne så er det tilsæt.
Vi har kørt med stoker en sommer, samme elforbrug, eller så lille ændring at det er uden praktisk relevans, men jeg brugte ca.10kg piller om dagen
alt i alt en dårlig forretning.
Vi har statistik på strømforbruget via elselskabet, vi bruger faktisk mindre strøm om sommeren når vandet varmes med el, men det skyldes nok også at der er færre lamper tændt, og at tørretumbleren holder velfortjent sommerferie.
Jeg tror du har ret i at din flowmåler måske har en defekt, hvis den ikke måler under 60l/t så er den ikke meget bevendt.
Du kan se min stokerkontrol ved at klikke på min hjemmeside, der vil dog være en del uregelmsssigheder, da det er nyt for mig, så der pilles