Forfatter Emne: Skakttemperatur måler afmonteret.  (Læst 2651 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Henrikkullemberg

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Skakttemperatur måler afmonteret.
« Dato: Jan 01, 2021, 18:30 »
Hej
Mit Rtb fyr skifter( blinker) mellem 2 alarmer. “ Skakttemperatur måler” og “skakttemperatur måler afmonteret”. Er der nogen der ved hvor sidder den temperatur sidder ? I skorstensrøret eller i motoren?
På forhånd tak

Offline Randa

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Skakttemperatur måler afmonteret.
« Svar #1 Dato: Jan 01, 2021, 18:47 »
Skakttemperaturmåleren skulle gerne sidde ved brænderen (du skal have den røde skærm af først).
Den måler temperaturen i skakten hvori pillerne kommer. Bliver den for varm, skal den komme med alarm for at forhindre tilbagebrænding.

Offline Henrikkullemberg

• Begynder
  • *
« Svar #2 Dato: Jan 02, 2021, 08:20 »
Hej
Mit Rtb fyr skifter( blinker) mellem 2 alarmer. “ Skakttemperatur måler” og “skakttemperatur måler afmonteret”. Er der nogen der ved hvor sidder den temperatur sidder ? I skorstensrøret eller i motoren?
På forhånd tak
Skakttemperaturmåleren skulle gerne sidde ved brænderen (du skal have den røde skærm af først).
Den måler temperaturen i skakten hvori pillerne kommer. Bliver den for varm, skal den komme med alarm for at forhindre tilbagebrænding.
Kan den gå i stykker eller har du nogle erfaringer med den visning

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +175/-24
    • mit fyr
« Svar #3 Dato: Jan 02, 2021, 08:24 »
Den går yderst sjældent kaput, men løs forbindelse i stik eller motorprint kan være årsagen.

Men den kan gå i stykker, det kan alt. Specielt hvis man har haft tilbagebrand, så kan den være blevet varmere end den syntes om.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Henrikkullemberg

• Begynder
  • *
« Svar #4 Dato: Jan 02, 2021, 14:06 »
Hej
På forhånd tak
Kan den gå i stykker eller har du nogle erfaringer med den visning
Har efterhånden prøver alt uden held, kender du en der reparere det på Sjælland