Hej Stenstrup
Ja men så er det jo bevist at jeg er et menneske
Jeps, men ikke bare et menneske, men en
rigtig mand Synes bare det er utroligt at jeg ikke kan huske at jeg selv har pillet den lille stump ledning ud der sad i styringen
Nå ja, men ingen af os bliver jo yngre
Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor du skriver fedt med en gammel 10-trins. For mig er den stadig rimelig ny, men måske det tiden bare går hurtigere end jeg kan følge med. Der må da være andre end mig der kører med den styring???
Vil der være nogen fordel eller besparelse ved at skifte chip??
Jamen, det er jo også fedt at se en gammel VW-boble eller Volvo amazone, der bare virker endnu :
Der er helt sikkert andre der kører med 10-trins styring endnu, og de kører helt sikkert helt fortrinneligt.
Selve brænderen er jo stadig den samme, og det med nye tiltag i styringen, det er jo mest af alt bare "lir" og "nice to have".
Om der vil være fordele og besparelser kommer helt an på om du har brug for nogle af de nye tiltag.
Der er i aller nyeste styringer (v6.x med nyt printkort) mulighed for styring af VVB, cirkulationspumpen, kompressorrens, regulering efter udetemperatur/solindfald, og i nyeste v4.x (som er det printkort du har) mulighed for at justere på PID-regulator, flere blæsetparametre o.lign.
Hvis du leder efter en besparelse i træpiller, som kan retfærdiggøre investeringen i ny styring, så skal du nok lede rigtigt længe
Du har en rigtig velfungerende brænder og styring, og sålænge den ikke giver problemer, så synes jeg at du skal fortsætte med den.
Rigtig glædelig jul
Michael