hvor er jeg dog glad for, at jeg får en ny Vølund luft-vand varmepumpe monteret i morgen - så jeg er fri for mere bøvl med det knold og tot-fyr og svineriet både ude og inde og kan bruge min tid på noget andet end at lege amatør-maskinmester. Fyret ryger ud efter kun ca. 4 år - lavt forbrug javel - men med talrige udfordringer og dyrt totalregnskab. Få en varmepumpe - elvarmeafgiften er sat ned. Good luck everybody.
.. og du får et enormt tilskud til installationen (måske ikke når du skifter fra piller til el, men fra GAS til el får du 20.000kr ) , og håndværkerfradrag oveni - det er ren fornøjelse.
du skal bare huske, at der også i sådan en fætter sidder enormt kompliceret styring, med netadgang, og dermed også en risiko for, nogle nedbrud, hacking mm.
Den her "årsskifte fejl", kan lige så godt opstå i din nye ven (varmepumpen), ja endda i din vaskemaskine. så du skal ikke føle dig for tryg....
der er også sliddele og vedligehold på en varmepumpe, den kører heller ikke 20 år uden bøvl.
men, svineri, støv, slagger, sod, arbejdet med piller, levering, håndtering - det slipper du for.
Jeg tænker at vi alle ender på varmepumper, og el biler , inden for de næste 15 år, med alle de vindmøller