Følg NBE Production A/S påFacebook, se hvad vi laver :-)
0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.
Citat fra: MikkelJensen efter Jan 01, 2021, 09:19 Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....Sikringen springer fordi der er en kortslutning eller en overbelastning et sted i systemet, det kan være alt fra brænderen der er defekt, til en kortslutning på kablet eller i relæstyringen på printet.Udelukkelses metoden er den nemmeste måde at fejlfinde på, prøv at overstyr el-tændingen i menuen for manuel styring. Og se om sikringen stadig sprænger. Husk sæt aldrig en stører sikring i end den du har pillet ud som er sprunget 1. Gang. Og sætter du en alt for lille sikring i, så springer den sandsynligvis med det samme el-tændingen aktiveres.
Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....
Det har jeg prøvet og det eneste der sker er at den gåt ind i brænderstørrelse vælger 10 kw og sprog og så hopper den direkte ud på forsiden med vent et øjeblik
Citat fra: Guldfeld efter Jan 01, 2021, 09:25 Citat fra: MikkelJensen efter Jan 01, 2021, 09:19 Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....Sikringen springer fordi der er en kortslutning eller en overbelastning et sted i systemet, det kan være alt fra brænderen der er defekt, til en kortslutning på kablet eller i relæstyringen på printet.Udelukkelses metoden er den nemmeste måde at fejlfinde på, prøv at overstyr el-tændingen i menuen for manuel styring. Og se om sikringen stadig sprænger. Husk sæt aldrig en stører sikring i end den du har pillet ud som er sprunget 1. Gang. Og sætter du en alt for lille sikring i, så springer den sandsynligvis med det samme el-tændingen aktiveres.Mit fyr RTB10 er heller ikke på nettet, men mit virkede med “bare” at ændre årstal til 2020.Hvor el kyndig er du?, hvis du har styr på el eller elektronik, så kan du jo pille låget af til styreprintet og fejlfinde på udgangen til el-tændingen, hvis ikke så er det nok at ringe til den lokale servicemand.Har du evt. været inde i menuen i lang tid? Jeg oplevede at mit fyr startede op og kørte som det skulle, indtil jeg gik ud af menuen og stod på baggrundsbilledet, så en måde kunne være ar blive ved med at trykke rundt i menuen indtil du har lidt varme, men ja ikke nogen løsning, men bare en måde hvor du kunne se at din brænder virker.
Citat fra: Guldfeld efter Jan 01, 2021, 09:25 Citat fra: MikkelJensen efter Jan 01, 2021, 09:19 Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....Sikringen springer fordi der er en kortslutning eller en overbelastning et sted i systemet, det kan være alt fra brænderen der er defekt, til en kortslutning på kablet eller i relæstyringen på printet.Udelukkelses metoden er den nemmeste måde at fejlfinde på, prøv at overstyr el-tændingen i menuen for manuel styring. Og se om sikringen stadig sprænger. Husk sæt aldrig en stører sikring i end den du har pillet ud som er sprunget 1. Gang. Og sætter du en alt for lille sikring i, så springer den sandsynligvis med det samme el-tændingen aktiveres.Tak for input, tror jeg må have en professionel ud at se på det. Jeg kan bare ikke forstå hvordan en tilsyneladende softwarefejl omkring et datoskifte kan resultere i kortslutninger osv. Det lugter lidt af en ny styring....perfekt start på 2021Er der mon nogen her på Falster som har sikringer i overskud jeg kan købe ?
Citat fra: MikkelJensen efter Jan 01, 2021, 09:37 Citat fra: Guldfeld efter Jan 01, 2021, 09:25 Citat fra: MikkelJensen efter Jan 01, 2021, 09:19 Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....Sikringen springer fordi der er en kortslutning eller en overbelastning et sted i systemet, det kan være alt fra brænderen der er defekt, til en kortslutning på kablet eller i relæstyringen på printet.Udelukkelses metoden er den nemmeste måde at fejlfinde på, prøv at overstyr el-tændingen i menuen for manuel styring. Og se om sikringen stadig sprænger. Husk sæt aldrig en stører sikring i end den du har pillet ud som er sprunget 1. Gang. Og sætter du en alt for lille sikring i, så springer den sandsynligvis med det samme el-tændingen aktiveres.Tak for input, tror jeg må have en professionel ud at se på det. Jeg kan bare ikke forstå hvordan en tilsyneladende softwarefejl omkring et datoskifte kan resultere i kortslutninger osv. Det lugter lidt af en ny styring....perfekt start på 2021Er der mon nogen her på Falster som har sikringer i overskud jeg kan købe ?Det kan være fordi din brænder eller eltæning er slidt, så den har forsøgt at opstarte mange gange og så bum så er den gået i stykker. Men prøv da at sikre dig at din el-tænkning og brænder virker inden du ringer til den prof. Det bliver pænt dyrt på en helligdag at få ham ud.
Citat fra: Guldfeld efter Jan 01, 2021, 09:44 Citat fra: MikkelJensen efter Jan 01, 2021, 09:37 Citat fra: Guldfeld efter Jan 01, 2021, 09:25 Citat fra: MikkelJensen efter Jan 01, 2021, 09:19 Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....Sikringen springer fordi der er en kortslutning eller en overbelastning et sted i systemet, det kan være alt fra brænderen der er defekt, til en kortslutning på kablet eller i relæstyringen på printet.Udelukkelses metoden er den nemmeste måde at fejlfinde på, prøv at overstyr el-tændingen i menuen for manuel styring. Og se om sikringen stadig sprænger. Husk sæt aldrig en stører sikring i end den du har pillet ud som er sprunget 1. Gang. Og sætter du en alt for lille sikring i, så springer den sandsynligvis med det samme el-tændingen aktiveres.Tak for input, tror jeg må have en professionel ud at se på det. Jeg kan bare ikke forstå hvordan en tilsyneladende softwarefejl omkring et datoskifte kan resultere i kortslutninger osv. Det lugter lidt af en ny styring....perfekt start på 2021Er der mon nogen her på Falster som har sikringer i overskud jeg kan købe ?Det kan være fordi din brænder eller eltæning er slidt, så den har forsøgt at opstarte mange gange og så bum så er den gået i stykker. Men prøv da at sikre dig at din el-tænkning og brænder virker inden du ringer til den prof. Det bliver pænt dyrt på en helligdag at få ham ud.Start lige med at koble alle eksterne enheder fra - før du sætter strøm på styrringen. Træk stikket af brænderen og sneglen - og se om styrringen kan starte uden af rykke sikringen. Hvis det er tilfældet, skal der kobles én stump på af gangen, indtil sikringen evt. ryger igen.Altså udelukkelses metoden - som allerede er nævnt. :-)
Ja det virkede med at stille tilbage til fortiden, men øvvvv at jeg nåede at gøre Factory reset inden, men nå det var en del af fejlfindingen.Nu er den tilbage på version 7.0521Kan jeg downloade 7.0673 igen tror i hvis jeg forbliver i 2020?
Citat fra: niels123 efter Jan 01, 2021, 10:02 Ja det virkede med at stille tilbage til fortiden, men øvvvv at jeg nåede at gøre Factory reset inden, men nå det var en del af fejlfindingen.Nu er den tilbage på version 7.0521Kan jeg downloade 7.0673 igen tror i hvis jeg forbliver i 2020?Det burde du kunne på SD kort.