Jeg synes at NBE skulle have reageret lidt mere , der sidst i december, hvor de første kunder faktisk får denne her fejl. Der er beviser her på stokerforum på folk , der fejlmelder netop den her exception fejl, nogle dage inden nytår. Sikkert fordi deres ur ude i fyret er helt skævt, flere dage foran - så de når årsskiftet før os andre.
DER ville det ha været fedt, hvis NBE havde grebet den, og fundet fejlen , så vi alle kunne ha fået fixen inden nedbrudet.
Men igen, hvordan skal NBE få øje på den fejl, det var få kunder, det lignede måske ikke en stor generel fejl, men bare et par kunder som havde noget "knas" , det kunne jo skyldes hardware fejl ude på det enkelte fyr.
Mange af os der har pillefyr, har lidt teknisk snilde, og mange af os fik løst det selv, på forskellige måder, der var jo indlæg allerede 00.50 med adskillige der havde luret "dato fejlen"
Selv har jeg udviklet software i 35 år, så jeg tænke straks , - hvis noget går ned præcis kl 00.00 ved årsskiftet, så er det "bare" en software fejl - den får bare en factory reset , det er lige som genstart af din iphone , det ER bare nødvendigt en gang i mellem.
Jeg har været heldig, af fange fejlen inden der blev koldt i huset, og uden at noget brændte af. Så jeg er naturligvis ikke så "vred", jeg kan godt forstå jer , der har været uden varme i flere dage, og udstyr er brændt af , at i er pisse sure , og kolde.
Det blir spændende at se, hvordan NBE vil hjælpe, for det er NU i skal have service, der skal bare komme nye styringer ud , ellers breder vreden sig, og NBEs image lider et knæk de måske ikke kommer over. Det er NU de skal vise , hvad de dur til.
godt nytår, osse til alle jer der har været virkelig uheldige.
iøvrigt ku jeg godt , som softwaretosse, tænke mig at vide, hvordan den kan få den hjerneblødning at skifte fra 2020.12.31 - > 2030.01.01 ?, jeg kan sagtens forstille mig hvorfor det gir anledening til fejl længere fremme i koden (exception fejlen) , at der er et spring på 10 år, det er sikkert i statistikkerne, når den skal akkumulere forbrug per år,, det går galt. Det sker ca. 4 minutter inde i det nye år... BuM exception, indexsering out of array , så fanger watchdoggen at appen er stoppet, genstarter, og så kører vi i loop...