Hej Al capone,
Din PID har alt for lidt I-andel i forhold til P-andel.
P = 4 kan være et meget godt udgangspunkt.
I = 0,05 er alt for lidt, noget mellem 0,3 ....0,6 burde være et godt udgangspunkt.
D = 1 er helt fint i denne sammenhæng
Efterfølgende skal du lade styringen køre i min 2 timer fra start, før du begynder at lave ændringer.
Juster I-leddet så over- og undersving ikke er for store (1-2 grader er OK)
Mere I-gain vil give mere over- og undersving, men man skal huske at det sker i sammenhæng med P-leddet.
I-gain under 0,1 er normalt ikke realistisk.
Derefter justerer du P-gain, så styringen reagerer hurtigt på ændringer, uden at overreagere.
Jo mere P-gain, jo mere hidsig regulering.
Hilsen
Michael
Har lige prøvet at sætte
P 4
I 0,05
D 1
Så fiser den op på 100% til den når 75 grader. Slukker og starter igen med 55 og op på 100% til 75 grader.
Det er ikke sådan den skal stå...
Kan tydeligvis ikke undvære D.