Forfatter Emne: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide  (Læst 6714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline soltarone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +1/-0
RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Dato: Dec 22, 2020, 11:42 »
Hej, det er næsten to år siden jeg installerede en RTB 16, og jeg er ikke stoppet med at have problemer. Min varmeingeniør, der ikke ved noget om kedlen, hjælper mig ikke meget: blandt bekymringerne: for mange tænding / kondens og tjære / dårligt opvarmet og forbruger meget / luftfugtighedsproblemer i luftkredsløbet / nyligt død cirkulator / seneste problem med orm gearmotoren en YN80 fra gualian motor også død
Kan nogen på en eller anden måde kontrollere min installation og indstillinger for at få råd?
for det andet, er der mennesker med lignende bekymringer?
Og endelig kan nogen hjælpe mig med at finde den nøjagtige reference til min motor og mere præcist til reduktionsgearkassen?
Tak alle sammen, jeg er virkelig på tæerne, og lidt hjælp ville ikke være en luksus.
(ps Jeg er fransk så ked af Google-oversættelsen)

"Bonjour cela fait bientôt deux ans que j'ai installé une RTB 16 , et je n'ai pas arrêté d'avoir des problèmes , mon chauffagiste ne connaissant rien a la chaudière ne m'aide pas beaucoup : parmi les soucis : trop d'allumage/condensation et goudron/chauffe mal et consomme beaucoup/problème d'humidité dans le circuit d'air/dernièrement circulateur mort / dernier problème en date moteur de la visse sans fin un YN80 de chez gualian motor mort aussi.
Quelqu'un peut t'il d'une manière ou d'un autre vérifier mon installation et mes paramètres pour me conseiller ?
deuxièmement y a t'il des personnes ayant des soucis similaires ?
Et enfin quelqu'un peut t'il m'aider a trouver la référence exact pour mon moteur et plus précisément pour la boite de réduction ?
Merci a tous , je suis vraiment a bout et un peu d'aide ne serais pas du luxe .
(ps je suis français donc désolé pour la traduction google ) "
« Senest Redigeret: Dec 22, 2020, 11:42 af soltarone »

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #1 Dato: Dec 22, 2020, 11:47 »
Hej, det er næsten to år siden jeg installerede en RTB 16, og jeg er ikke stoppet med at have problemer. Min varmeingeniør, der ikke ved noget om kedlen, hjælper mig ikke meget: blandt bekymringerne: for mange tænding / kondens og tjære / dårligt opvarmet og forbruger meget / luftfugtighedsproblemer i luftkredsløbet / nyligt død cirkulator / seneste problem med orm gearmotoren en YN80 fra gualian motor også død
Kan nogen på en eller anden måde kontrollere min installation og indstillinger for at få råd?
for det andet, er der mennesker med lignende bekymringer?
Og endelig kan nogen hjælpe mig med at finde den nøjagtige reference til min motor og mere præcist til reduktionsgearkassen?
Tak alle sammen, jeg er virkelig på tæerne, og lidt hjælp ville ikke være en luksus.
(ps Jeg er fransk så ked af Google-oversættelsen)

"Bonjour cela fait bientôt deux ans que j'ai installé une RTB 16 , et je n'ai pas arrêté d'avoir des problèmes , mon chauffagiste ne connaissant rien a la chaudière ne m'aide pas beaucoup : parmi les soucis : trop d'allumage/condensation et goudron/chauffe mal et consomme beaucoup/problème d'humidité dans le circuit d'air/dernièrement circulateur mort / dernier problème en date moteur de la visse sans fin un YN80 de chez gualian motor mort aussi.
Quelqu'un peut t'il d'une manière ou d'un autre vérifier mon installation et mes paramètres pour me conseiller ?
deuxièmement y a t'il des personnes ayant des soucis similaires ?
Et enfin quelqu'un peut t'il m'aider a trouver la référence exact pour mon moteur et plus précisément pour la boite de réduction ?
Merci a tous , je suis vraiment a bout et un peu d'aide ne serais pas du luxe .
(ps je suis français donc désolé pour la traduction google ) "

Je suis heureux d'aider.
Avez-vous un lien vers la chaudière sur StokerCloud?
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline soltarone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +1/-0

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #3 Dato: Dec 22, 2020, 14:02 »
Message envoyé dans StokerCloud.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline soltarone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #4 Dato: Dec 23, 2020, 13:32 »





"Dette er niveauet for den hydrauliske installation" Voila au niveaux de l'installation hydraulique

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #5 Dato: Dec 23, 2020, 14:53 »





"Dette er niveauet for den hydrauliske installation" Voila au niveaux de l'installation hydraulique

Perfekt  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1436
  • Respekt optjent: +55/-294
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #6 Dato: Dec 23, 2020, 19:15 »
Forstår ikke helt problemerne, men jeg forstår godt hvorfor der er problemer.

Generalt er indstillingerne meget atypiske.

Pillekorrektionen er 100% i lav, det tyder på at blæsertal og afvejning ikke passer sammen.

Reguleringstallene i P og I er også atypiske, så jeg tænker at fyret skal indstilles ordentligt.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #7 Dato: Dec 23, 2020, 20:10 »
Forstår ikke helt problemerne, men jeg forstår godt hvorfor der er problemer.

Generalt er indstillingerne meget atypiske.

Pillekorrektionen er 100% i lav, det tyder på at blæsertal og afvejning ikke passer sammen.

Reguleringstallene i P og I er også atypiske, så jeg tænker at fyret skal indstilles ordentligt.

Du læser jo heller ikke hvad han skriver.
Han skriver jo at gearmotoren er defekt, og derfor får han de udsving i korrektionstallene.
Så indstillingerne er gode nok.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1436
  • Respekt optjent: +55/-294
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #8 Dato: Dec 24, 2020, 08:26 »

Så indstillingerne er gode nok.

Jamen så siger vi det, du får ret og jeg får fred.
Så længe det er dig jeg er uenig med tænker jeg faktisk kun det er positivt.

Det pussige er jo så at fyret har givet problemer hele tiden, så ringe er gearmotoren nok alligevel ikke, at den har været defekt fra start.
Kombineret med meget atypiske indstillinger kunne der måske være en sammenhæng.

« Senest Redigeret: Dec 24, 2020, 08:29 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #9 Dato: Dec 24, 2020, 09:19 »

Så indstillingerne er gode nok.

Jamen så siger vi det, du får ret og jeg får fred.
Så længe det er dig jeg er uenig med tænker jeg faktisk kun det er positivt.

Det pussige er jo så at fyret har givet problemer hele tiden, så ringe er gearmotoren nok alligevel ikke, at den har været defekt fra start.
Kombineret med meget atypiske indstillinger kunne der måske være en sammenhæng.

Lidt ærgerligt for alle dem der kigger med, at du ikke forstår hvad andre skriver.
Du er uenig med alt og alle.
Gå nu ind og fyld noget fornuftigt i hovedet.   ;)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline soltarone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #10 Dato: Feb 16, 2021, 10:42 »
Je me permet de venir vers vous pour avoir votre avis, suite a mes derniers problèmes ma vis sans fin a été changé , cependant au bout de 8h de fonctionnement la chaudière a eu un défaut allumage et s'est de nouveau arrêtée. L'entreprise suivant mon dossiers accuse la mauvais qualité du granule (sachant qu'il s'agit de granulé EO2 din+ , normalement de qualité) . J'ai fait 2 petites vidéo , en français , mais en gros sur l'une j'ai débouché la vis sans fin et je la remet en fonction (sachant qu'elle n'avait pas fonctionnée depuis la dernière intervention du technicien il y a environ 1 mois je me dit que , au vue de l'humidité et des température le granule a très bien pu s'agglomérer ) et la deuxième video je prend du granule en haut du silo (et non pas en bas comme le technicien ) et je compare a un sac de granule tout juste acheté . Je m'interroge sur un defaut de conception des vis sans fin sur de longue vis (dans mon cas 3 m ) , des retours S'il vous plait 
Démarrage de la vis sans fin :
https://www.youtube.com/watch?v=5cJKWCsNLrA
Qualité des granules
https://www.youtube.com/watch?v=kfznByXc4aQ

Jeg tillader mig at komme til dig for at få din mening, efter mine sidste problemer blev min ormudstyr skiftet, men efter 8 timers drift havde kedlen en tændingsfejl og stoppede igen. Virksomheden, der følger mine filer, beskylder den ringe kvalitet af granulatet (velvidende om, at det er EO2 din + granulat, normalt af høj kvalitet). Jeg lavede 2 små videoer på fransk, men groft på en afkorkede jeg ormen, og jeg satte den i drift igen (vel vidende at den ikke havde fungeret siden teknikerens sidste indgreb der omkring 1 måned, sagde jeg til mig selv, i betragtning af luftfugtigheden og temperaturen, granulatet kunne meget vel have agglomereret) og den anden video tager jeg granulatet øverst i siloen (og ikke i bunden som teknikeren), og jeg sammenligner det med en netop købt pose. Jeg undrer mig over en designfejl af ormene på lange skruer (i mit tilfælde 3m), feedback Tilbage
Start af ormen:
https://www.youtube.com/watch?v=5cJKWCsNLrA
Granulatkvalitet
https://www.youtube.com/watch?v=kfznByXc4aQ

Offline soltarone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #11 Dato: Feb 16, 2021, 10:55 »





Je poursuis en demandant si il est possible d'obtenir un historique complet de la chaudière , en effet je m'interroge sur des données affiché dans l'interface , mais non cohérente , exemple :
voila un relevé de consommation du 14/01/2021 (lors des test par le réparateur ) , puis une image du relevé globale ou il n'y a rien en janvier ...


Jeg fortsætter med at spørge, om det er muligt at få en komplet historie af kedlen, faktisk undrer jeg mig over data, der vises i grænsefladen, men ikke konsistente, eksempel:
Her er et forbrugsopgørelse fra 01/14/2021 (under test af reparatøren), derefter et billede af den samlede erklæring, hvor der ikke er noget i januar ...

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #12 Dato: Feb 16, 2021, 12:56 »
Je me permet de venir vers vous pour avoir votre avis, suite a mes derniers problèmes ma vis sans fin a été changé , cependant au bout de 8h de fonctionnement la chaudière a eu un défaut allumage et s'est de nouveau arrêtée. L'entreprise suivant mon dossiers accuse la mauvais qualité du granule (sachant qu'il s'agit de granulé EO2 din+ , normalement de qualité) . J'ai fait 2 petites vidéo , en français , mais en gros sur l'une j'ai débouché la vis sans fin et je la remet en fonction (sachant qu'elle n'avait pas fonctionnée depuis la dernière intervention du technicien il y a environ 1 mois je me dit que , au vue de l'humidité et des température le granule a très bien pu s'agglomérer ) et la deuxième video je prend du granule en haut du silo (et non pas en bas comme le technicien ) et je compare a un sac de granule tout juste acheté . Je m'interroge sur un defaut de conception des vis sans fin sur de longue vis (dans mon cas 3 m ) , des retours S'il vous plait 
Démarrage de la vis sans fin :
https://www.youtube.com/watch?v=5cJKWCsNLrA
Qualité des granules
https://www.youtube.com/watch?v=kfznByXc4aQ

Jeg tillader mig at komme til dig for at få din mening, efter mine sidste problemer blev min ormudstyr skiftet, men efter 8 timers drift havde kedlen en tændingsfejl og stoppede igen. Virksomheden, der følger mine filer, beskylder den ringe kvalitet af granulatet (velvidende om, at det er EO2 din + granulat, normalt af høj kvalitet). Jeg lavede 2 små videoer på fransk, men groft på en afkorkede jeg ormen, og jeg satte den i drift igen (vel vidende at den ikke havde fungeret siden teknikerens sidste indgreb der omkring 1 måned, sagde jeg til mig selv, i betragtning af luftfugtigheden og temperaturen, granulatet kunne meget vel have agglomereret) og den anden video tager jeg granulatet øverst i siloen (og ikke i bunden som teknikeren), og jeg sammenligner det med en netop købt pose. Jeg undrer mig over en designfejl af ormene på lange skruer (i mit tilfælde 3m), feedback Tilbage
Start af ormen:
https://www.youtube.com/watch?v=5cJKWCsNLrA
Granulatkvalitet
https://www.youtube.com/watch?v=kfznByXc4aQ

Je ne sais pas pourquoi il y a un manque de graphisme pour janvier.
Peut-être parce que vous n'êtes pas connecté à Internet tout le temps.

Je ne peux pas regarder de vidéos youtube.
Le code utilisateur doit être entré.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline soltarone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #13 Dato: Feb 16, 2021, 18:41 »
Normalement elle est en permanence connecté a internet , sauf coupure (et lorsqu'elle est en chauffe elle est connecté). Pour les vidéo c'est une erreur de ma part j'avais oublié de les mettre en publique .

Normalt er den permanent forbundet til internettet, undtagen en afbrydelse (og når den varmer, er den tilsluttet). For videoerne er det en fejl fra min side, jeg glemte at offentliggøre dem.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: RTB16 Brug for hjælp/besoin d'aide
« Svar #14 Dato: Feb 16, 2021, 19:35 »
Si vous accrochez un sac sous la tarière et l'allumez pendant 6 min, quel poids obtenez-vous dans le sac?

Ce poids est important à insérer, car c'est celui qui contrôle le calcul des kW. 
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/