Forfatter Emne: En scotte på juleferie  (Læst 3786 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline klaus jensen

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +0/-0
En scotte på juleferie
« Dato: Dec 22, 2009, 07:50 »
Ja mit 16 kw scotte pillefyr skal ikke på juleferie. Men det skal dens familie. Da den ikke behøver så meget varme i huset, mens den er væk, hvad gør man så?? Radiatorerne kører jeg naturligvis ned, pillesiloen fyldes op, fyret er renset, naboen passer katten(den må sove ude) Skal jeg sætte effekt ned på brænderen. Jeg har pt. sat den på 80%!
Mange julehilsner

Klaus

Offline jorn

• Prof
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Scotte/Blackstar 20 +Rapsolie + 10m2 solfanger.
    • Fyrlog
Sv: En scotte på juleferie
« Svar #1 Dato: Dec 22, 2009, 13:24 »
Du kan gøre det modsatte. Luk helt op for radiatorerne, og sæt fyret til at køre periodevis, f.eks 2 timer x4 pr døgn. Den gennemsnitlige temp. i huset vil da blive noget lavere, og pille forbruget vil falde tilsvarende.Cirkulationspumpen skal helst køre hele tiden.  ;)
JC

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +175/-24
    • mit fyr
« Svar #2 Dato: Dec 22, 2009, 16:20 »
jorn's ide er sikkert god nok, det kræver dog større tillid til at fyret starter end jeg har endnu, mit har virket , og startet fint, lige til i går,første gang den skulle finde ud at det selv. Jeg havde fyret anlægget op på 80grader jeg døjede med luft i anlægget, da jeg så skruede ned var jeg ikke opmærksom på at fyret slukkede helt, både godt og ondt med at styre fra stokerkontrol, for fyret startede ikke selv op.
Paradoksalt nok, alle de andre gange har jeg været ved fyret og der har det virket.

Hvis det svigter ved -15 så sker der hurtigt ulykker.

jeg ville sætte termostater på 17grader og så bruge de nødvendige piller, ellers koster det bare en masse energi at få huset varmt igen.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #3 Dato: Dec 22, 2009, 17:45 »
både godt og ondt med at styre fra stokerkontrol, for fyret startede ikke selv op.
Paradoksalt nok, alle de andre gange har jeg været ved fyret og der har det virket.

Hvis det svigter ved -15 så sker der hurtigt ulykker.

jeg ville sætte termostater på 17grader og så bruge de nødvendige piller, ellers koster det bare en masse energi at få huset varmt igen.

Hej

Der har været lidt bøvl med at når du har slukket styringen på off tasten, så tillader den ikke at den bliver startet fra PC. Det kan man blive snydt godt og grundigt af, når man tror man har timere kørende. Det er ved at blive rettet i styringen.

Mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)