Din dårlige aske er jo resultat af en ringe forbrænding.
Hvis du kigger på effekt kurverne svinger de voldsomt, ligesom din temperatur ryger så langt op fyret slukker. Så går det i selvsving.
Det ser også ud til der er nogle ventiler der kommer i svingninger, flowet er ej heller noget der ligner roligt.
Jeg ville, modsat stort set alle, slå O2 reguleringen FRA.
Så ville jeg få styr på forbrændingen uden, for det er ikke til at vide hvordan den blander sig. Og inden korret kommer igang om at fyret er helt automatisk, hvorfor brænder det så ikke rent? Og skulle det ikke kunne brænde rent uden O2 regulering, og hvis nej, hvorfor kan andre fyr så?
Så slå den fra. Hvis den blander sig aner du ikke noget om de ændringer du laver ændre, for korrektionen forsøger at fastholde den (alt for ringe) forbrænding udfra O2 tal og blæser indstillinger.
Så ville jeg få styr på P & I, jeg kan godt se hvorfor temperaturen svinger. 1,6 og 0,07 vil give en meget urolig drift.
Jeg køre med 1,7 og 0,11 og her mener jeg P er for højt, men jeg er nød til det for at få lukket ned når VVB lukker.
Når der er styr på at effekten er rolig kan du regulerer blæsertallene ind (ned) så du har en fin aske.
Jeg har det bedst fungerende BS+ fyr i området siger min skorstensfejer. Bedre end deres eget og der er rigtigt mange rundt omkring der køre ringe, fordi de var svære at indstille, direkte fra skorstensfejerens mund!
O2 skal, i min verden, først sættes når fyret køre godt, netop for at korrigere så det fortsætter med at køre godt.
Når forbrændingen er ok, er aske og sod det også.
Min røgtemperatur er sjældent over 100 og jeg har, igen ifølge skorstensfejeren, absolut intet i skorstenen Knastør isokern og intet i røgrør, iøvrigt uden røgsuger. og vakkummåler der igen bare er grej der kan komme i ubalance og lave det du oplever.