Kære Orakler,
Efter at have løst problemet med sort skærm og lært overkogssikringen at kende har vi nu et nyt problem: evige fejloptændinger.
Fyret har ellers kørt med de nuværende piller i en hel uge uden problemer, men nu er den hel gal og det går ud kort tid efter det endelig lykkes at få liv i det efter 2-5 fejloptændinger.
Hvis "opstartsmængden" er for lille kan du få den reaktion du beskriver. Det kan den være blevet hvis sneglen/motoren dossere mindre end fra start. Det kan være hvis sneglen er slidt, eller kondensatoren er det samme. Sidstnævnte er slidgenstand.
Mange har dog haft held med at sætte det parameter op til 10g fra 5 gram som er std. som jeg husker det.
Det kan også være tider og effekten skal sættes op på eltænderen.
Det er meget svært at vejlede konkret når vi ikke kender nuværende indstillinger og fyr
Et af standard spørgsmålene, der løser alt, er "Har du et link til stokercloud"
quote author=Sarath link=topic=10011.msg82031#msg82031 date=1601492607]
Alt er renset, afvejning siger 1150 g piller på 6 min og det er tastet ind i autoberegner.
Men det er som om styringen ikke altid får sendt besked til den eksterne snegl om at sende piller afsted.
Da sneglen fungerer fint ved manuel styring har jeg svært ved at gennemskue hvor problemet mon er. Kan det være fra slangen og ind til herden? Eller er det mon selve styringen der er problemet?
[/quote]
Svarene er, med 90% sikkerhed i overstående.
quote author=Sarath link=topic=10011.msg82031#msg82031 date=1601492607]
Jeg er ikke sikker på hvilken styringsversion fyret har. Hvor finder jeg det?
Tænker vi måske skal have nogen ud til at lave en grundig gennemgang af fyret. Vi fik service på det for knap en måned siden, men det var måske bare en rensning af selve fyret...
Kender I nogen på Roskildeegnen der kan hjælpe?
Tak for hjælpen!
Hvordan ser fyret/styringen ud? Det står måske på et display når den starter op.
Jeg bor i Gylland, så der er kun fjernsupport.
Personligt betalte jeg 1600 for en rengøring i forbindelse med et opstartsbesøg, så jeg kunne ikke forestille mig at et servicebesøg er andet end en seddelpresse for dem der udfører det.
De vvsère jeg kender udtrykker i hvert fald det med seddelpressen, både omkring service eftersyn på fyr og varmepumper.
[/quote]