Hej Alle. Jeg har købt et Scotte 16 KW pillefyrmed en Blackstar BS 1016 kedel samt alt udstyr hos en forhandler. Jeg har selv monteret det hele, da hvis jeg skulle have en VVS til at udføre dette ville jeg have en tilbage betalingstid på over 10 år. og dermed ville det ikke kunne forsvares økonomisk. Jeg er forstået med garantiregler, der siger noget lign. som dette:
Hvis du selv monteret anlægget, så er du at betagte som montøren, montøren udskifter i forbindelse med garantisager defekte dele uden omkostning for forbrugeren. Dvs. vederlagsfrit, kun reservedelen dækkes.
Så langt så godt, jeg er godt klar over at jeg ikke får betalt omkostningerne ud over nye dele, såfremt jeg mod forventning får en garantisag.
Jeg kan se at NBE, yder 6 måneders garanti, og at jeg som forbruger jo har 2 års "reklamationsret" Men hvordan får jeg mit pillefyr registreret hos NBE? Der skal nok udfyldes en blanket, men købsdato og idriftsættelsesdato mm. Men der har ikke fulgt en garantiformular med.
Skulle jeg få brug for en reklamation, så er det nok ikke pga. en defekt blæser eller en temperaturmåler, eller lign. Har allerede købt en ekstra keramisk eltænder og fotocelle, og køber snart div. kondensatorer hjem, så jeg har et lille lager, så fyret hurtigt kan komme i drift igen. Jeg tænker her på hvis kedlen en dag bliver utæt, eller styringen brænder af. Altså de lidt dyrere ting.
What to do? Kan i hjælpe mig videre? På forhånd tak.
Hilsen Claus