Det virker skørt at du skal købe en ny og så for den refunderet, men det kan jo være den ikke fejler noget og så hænger man som kunde på regningen for kontrol.
Det er jo et valg man tager, vil man have en smed til at levere og montere så har man jo betalt for servicen, hvis man gør det selv står man jo også med ansvaret bagefter, men det opvejes så af den økonomiske gevinst under installationen.
Jeg købte fyret ved Hedestoker, og da jeg ikke ved noget om at installere skidtet ringede jeg til den lokale smed. Han installerede fyret men giver naturligvis kun garanti på installationen, fyret må leverandøren stå inde for. Uheldigvis for mig kunne smeden have solgt fyret til helt samme pris som jeg havde givet for det, ærgerligt at jeg ikke startede der,men man krejler jo lige lidt på nettet.
Ved Hedestoker fik jeg en super service, og de defekte småting i starten blev bare fremsendt uden at jeg skulle sende noget retur. Men service koster jo, så pengene skal ind et eller andet sted..
Man kan gå i Superbrugsen og få udsøgt hjælp og åbne kasser i forhold til kunder, alligevel stiller mange sig i kø i Netto, en kø som starter midt i butikken helt uden at kasse 2 åbner.
Det er rigtigt at hvidevarer bliver repareret "onsite" med de fleste ting skal indleveres hvor de er købt.
Når man vælger "selvinstallation" af et pillefyr, må det jo være fordi man ikke er bange for at rode med sagerne selv. Dog syntes jeg at informationen fra forhandlerne og til selvinstallations kunden ofte er lidt mangelfuldt.