Forfatter Emne: Død V10  (Læst 8732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline J-B

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 157
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Død V10
« Svar #15 Dato: Apr 25, 2016, 00:06 »
Jeg har lige afmonteret en V6 styring på en Scotte mini, da der for godt et år siden var en fejl 40, brugeren lavede en fejl så røgen væltede ud af brænderen, fejl 40 nr.2 var at strømmen blev taget, så smelteslangen brændte væk, i stedet for at lade styringen blæse ilden ud :(
Styringen begyndte på at starte op og kom ikke videre, boksen var fyldt med grå "røg" så den har været meget varm, det er nok kondensatorer der skal skiftes, har ikke målt den i gennem endnu.
Jeg har monteret en lettere defekt V10 styring, grafikfejl på de 2 første billeder ellers ingen problemer, og alle ledninger til brænder er monteret over, 12 polet stik, fotocelle er den samme, skakttempføler er den samme og det kører klippe stabilt :)

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Død V10
« Svar #16 Dato: Apr 25, 2016, 09:21 »
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0

Så må du i gang med at læse på versionerne, for der er en 5-6 parametre der gør det en god ide for mig, selvom Luxføler virker bedre på den gamle.

1. Stokecloud uden diverse PC'er eller andet ekstra udstyr, med en software platform som vist ikke rigtig opdateres.
2. Diverse settings omkring VVB og Tillæg som gør det muligt at tune sommer og vinterdrift.
3. En iltstyring, hvor jeg kan pille og optimere til mit fyr.
4. Et interphase som er til at holde ud, istedet for trykknapper
5. Vejrkompensering, som jeg benytter, også uden vejrkompenseringsventil
6. Indstilling af VVB PI, så jeg kan få fyr og VVB til at køre perfekt sammen.

Det ville jo være lidt som at beholde det gamle hakkebræt af en bil, bare fordi den kunne køre 92 Oktan benzin.

Nu var det også kun fordi du selv referede til problemer med v10 styringen, som allerede er brændt af og at du efterfølgende med v6 kørte "rock steady"

Jeg svarede også bare! og det rock steady omhandlede kun lysføleren.

Og nu er leif kommet med input til denne, der igen indikere at det er kablet og brænderprintet der er problemet. Så måske det er samspillet med disse og de nye styringer der driller lysmålingen.
Nu mangler vi indput fra nogen der har genbrugt den gamle ledning og brænderprint, så ved vi endnu mere.

Jeg kører med en V7 styring og det gamle stik/print og har aldrig haft problemer med lysføleren  ^-^
Og har ikke ændret på følsomheden , tror faktisk ikke det kan ændres i menyen da jeg køre med vers 7.043  ^-^
« Senest Redigeret: Apr 25, 2016, 09:21 af Bjarne Larsen »
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne