Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
Jeg er helt og aldeles uenig i din holdning.. Der da absolut intet der minder om anarki.
NBE producerer rigtig gode fyr til ganske fornuftige penge, og der er nu engang langt over 50000 meget tilfredse kunder, der findes et hav af rigtige gode fyr på markedet, NBE er vel ikke det mest solgte for ingenting!
Det står enhver frit at købe hvad man ønsker, og hvorfor i alverden får du ikke din montør af anlægget til at justere det ind? Med mindre der er en defekt så er det altså ganske enkelt, køb nogle gode piller, og følg opstarts vejledningen.
Intet, ikke engang olie og gas bliver ved med at yde 100%, derfor er det lovpligtigt at få oliefyr checket en gang om året, ellers bliver de en miljøbombe af dimensioner.
Træpillebrændere er automatiseret fastbrændsel, og der er altså nogle simple arbejdsgange der skal udføres for at opretholde en god forbrænding og en stabil drift, hvis din smed har sagt andet, må han jo være ansvarlig for sine udtalelser.
Inden det hele går over gevind, så prøv lige at forklare hvorfor du ikke får montøren ud og forklarer dig hvad du har købt, hvis du har valgt selv at montere anlægget kan du jo bare følge det link jeg har sat ind, der er jo kort vej fra dit hjem og til en af forhandlerne.